|
| |
Habitatge, un dels factors de cohesió | Jordi Terrades i Santacreu | |
És molt important prosseguir en la millora de la qualitat urbanística i la convivència a la ciutat, i en aquest sentit les polítiques d’habitatge sempre tenen una especial importància. La disponibilitat d’un habitatge digne és un dret fonamental de totes les persones. La llarga crisi econòmica que hem patit ha desballestat moltes famílies, que han vist amb patiment com no podien retornar crèdits hipotecaris, o no podien pagar lloguers en condicions normals de mercat. I abans de la crisi, ens trobàvem amb uns preus desorbitats que feien difícil igualment l’accés a l’habitatge a un sector de la població. L’Ajuntament de Granollers va impulsar, conjuntament amb altres administracions i organitzacions socials, habitatges de promoció pública que van facilitar-ne l’accés. Avui les condicions han canviat. Als problemes descrits, cal sumar-hi dificultats també d’accedir a serveis de subministrament bàsic, energia i aigua, el que coneixem com a pobresa energètica. Les polítiques d’habitatge han estat sempre claus en la gestió del govern municipal, des de l’any 2012 amb el primer Pla de xoc i fins a l’actualitat s’ha accentuat l’acompanyament a les persones que patien problemes d’emergència habitacional. Els darrers anys des de l'Ajuntament s’han incrementat notablement les partides destinades a pal·liar els efectes de la crisi. Caldrà en els propers pressupostos mantenir aquest esforç. Ha arribat el moment de començar a plantejar nous objectius en el Pla d’habitatge municipal. L’Ajuntament destina l’1% del pressupost municipal d’enguany, per a accions directes relacionades amb les polítiques d’habitatge. En els propers mesos es desenvoluparan tres línies d’acció amb l’objectiu de facilitar l'accés al primer habitatge i per a garantir-ne el dret: l’ampliació del parc propi per disposar de més habitatges a lloguer assequible, les ajudes al lloguer per a joves i la subvenció d'actuacions de millora de l'accessibilitat als edificis. L'Ajuntament de Granollers ha mediat amb les entitats bancàries, que han estat part del problema i que han d’estar en la solució, per tal que allarguessin l’estada a l’habitatge, en cas de desnonament, i també ha instat, a través de multes coercitives, a les entitats bancàries que tenen habitatges desocupats durant més de dos anys, per tal que mobilitzin el seu parc d’habitatges. | ||
Haciendo balance | Grupo Municipal C's Granollers | |
Una vez cumplido año y medio de nuestra labor en el Ayuntamiento, hacemos balance del trabajo realizado. Algunas de las mociones y propuestas realizadas son: 1. La necesidad de un plan de marketing de ciudad para atraer empresas y posicionar la marca Granollers. 2. Ayuda a las sociedades civiles. 3. Conciliación de la vida familiar y laboral. Es necesario sensibilizar a las empresas de la necesidad de racionalizar los horarios y adecuarlos al marco europeo. Esto lograría una mejora de la calidad de vida de los trabajadores y un aumento de la productividad. 4. Por el apoyo y bienestar de las personas afectadas por la enfermedad celíaca y un mayor conocimiento de la enfermedad que derive en un aumento del índice de diagnóstico y una mejora de la integración social de los afectados. Nuestra propuesta fue mucho más ambiciosa pero, el PSC nos instó a rebajarla en muchos puntos. Afortunadamente logramos un acuerdo de mínimos para asegurarnos este primer paso para conseguir un Granollers sensibilizado con los celíacos. 5. Instar a la Generalitat a la financiación mínima de las guarderías públicas de Granollers. Exigimos que la Generalitat cumpla con la educación pública asegurando el acceso a la misma a las personas en riesgo de exclusión social. Las guarderías públicas deberían tener prioridad por delante de la apertura de embajadas o campañas a favor de la secesión. 6. Tratamiento biológico sostenible de las plagas de mosquito tigre para frenar su expansión y reducir el número de afectados por picaduras. 7. Apoyo a los afectados por accidentes y errores médicos, así como la necesidad de un cambio legislativo que aporte un marco legal más completo y una mayor protección a las víctimas. 8. Mejorar la comunicación entre barrios para dinamizar el comercio de proximidad. Aún nos queda mucho trabajo por hacer. Estaremos encantados de escucharte. Ponte en contacto con nosotros. Contamos contigo. | ||
Dret a decidir independència | Assemblea de la Crida per Granollers - CUP |
|
L'actual democràcia requereix millors mecanismes de participació, instruments reals d'expressió de la voluntat popular. No en tenim prou de votar cada 4 anys, no ens resignem a obeir servilment lleis redactades per sotmetre la voluntat popular i protegir els poderosos. Les institucions públiques han d'anar més enllà de la gestió burocràtica del present i han de servir la gent tot desenvolupant les demandes i anhels populars, han de ser capaces d'assolir els reptes que reclamem, de resoldre conflictes encallats i superar situacions injustes. Mai haurien d'utilitzar-se les lleis com a obstacle a la llibertat d'un poble que ha manifestat repetidament que vol decidir el seu futur en llibertat. Què implica està a favor del dret a decidir? Doncs evidentment treballar per fer-ne possible l'exercici. La resta són romanços. Més que de demagògia, podem qualificar d'impostura el paper de qui diu estar-hi a favor i alhora justifica la passivitat en l'obediència cega a una constitució hereva de la tradició franquista; un marc jurídic dissenyat per impedir l'opció política i legítima dels milions de catalanes i catalans que volem deslliurar-nos del jou de l'Estat. Voler fer creure que podem resoldre el conflicte a través d'un referèndum acordat amb l'estat és una enganyifa per tapar-nos la boca i lligar-nos les mans. Parlar de desconnexió sense desobediència és o bé fruit de la mala bava de qui vol entabanar-nos i situar-nos a l'estació de l'agònica espera del "processisme'" sense fi, o bé, símptoma d'una ingenuïtatpueril, patològica. L'Estat espanyol ens nega la veu i ens pren la paraula. Fem una crida a totes aquelles persones convençudes que els Drets Humans i les llibertats, individuals i col·lectives, estan per sobre les limitacions que imposa qualsevol legislació, a sumar-se a la lluita per l'autodeterminació del nostre poble, dia a dia, d'Onze de Setembre a Onze de Setembre, fins a conquerir el dret a la independència. | ||
Recogiendo propuestas en los 16 barrios | José María Moya |
|
A corto plazo el equipo de gobierno nos invitará a todos los grupos municipales a empezar a trabajar en el presupuesto 2017 y a aportarles nuestras propuestas. Creemos que el presupuesto de Granollers, no sólo lo tienen que decidir las 25 personas que forman parte del pleno, Granollers es mucho más que 25 personas, Granollers somos aproximadamente 60.101 personas. Es por ello que creemos que este año, una parte de la decisión de los presupuestos del 2017 debe decidirla el pueblo de Granollers. Sin duda, la decisión más importante que toma un Ayuntamiento es la elaboración y confección de sus Presupuestos Municipales. Con ellos se decide cómo, dónde, cuándo y cuánto invierte la ciudad el dinero de sus vecinos y vecinas. En estos momentos de desafección ciudadana sobre la política y sus representantes, es más importante que nunca dar pasos desde una democracia representativa a la participativa. Hay que abrir las decisiones municipales a la participación de los vecinos y vecinas y, de esta forma, seremos más eficaces en la gestión municipal. HOY EN DÍA, LA DEMOCRACIA PARTICIPATIVA NO PUEDE SER UNA OPCIÓN SINÓ UNA OBLIGACIÓN LEGAL. Es por ello que este grupo municipal SE VA A VOLCAR Y PONER MANOS A LA OBRA A QUE TODA GRANOLLERS PARTICIPE ESTE AÑO EN LOS PRESUPUESTOS DEL 2017. USTEDES NOS VERÁN POR LA CALLES DE GRANOLLERS CON UN BUZÓN AZUL, EN LA QUE PODRÁN HACERNOS LLEGAR TODAS SUS PROPUESTAS E INQUIETUDES. QUEREMOS UNOS PRESUPUESTOS PARTICIPATIVOS EN GRANOLLERS Y SI NO LOS HACEN ELLOS, SALDREMOS NOSOTROS BARRIO POR BARRIO A PREGUNTAR QUE NECESITA LA GENTE DE LA CIUDAD. #SentimGranollers #SentimosGranollers | ||