Arran de la recent entrada en vigor de la reforma fiscal, amb els canvis en les lleis de l'Impost de Societats i de Transparència, les entitats no lucratives han vist com canviaven les seves obligacions amb el fisc. És per això que l'Ajuntament ha ampliat el servei d'informació, formació i assessorament que ja presta a les entitats amb noves iniciatives per acompanyar-les en aquests canvis.
Així doncs, les entitats sense ànim de lucre que ho sol·licitin rebran una orientació fiscal i econòmica per part d'un expert que donarà resposta personalitzada a les seves demandes. Aquest assessorament individual, gratuït, es pot demanar a partir del dia 1 d'abril de manera presencial al Servei de Participació Ciutadana (c. Corró, 49, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h), per telèfon (93 842 68 37) o a l'a/e registreentitats@ajuntament.granollers.cat. En un màxim de tres dies laborables, l'entitat rebrà resposta per concretar el dia i hora de trobada amb el gestor, una atenció que es farà a Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau. L'expert identificarà, a partir de les explicacions de cada entitat, els seus punts febles i explicarà com cal actuar d'acord amb la normativa; dels tràmits se n'ocuparà cada entitat.
El suport a les entitats es recull i visualitza a l'espai www.granollers.cat/entitats, ubicat al web municipal, un directori de recursos per a les entitats i associacions de la ciutat. En aquest espai es poden consultar les sessions informatives que periòdicament s'organitzen adreçades a les entitats. Les properes se centraran a parlar de la responsabilitat legal de les juntes directives,de com afecta a les associacions la reforma fiscal i el mecenatge, i de comptabilitat. Són sessions gratuïtes, per a les quals cal inscripció prèvia (a través del web).
Altres serveis del nou espai web són l'assessorament a entitats i grups del tràmits relacionats amb la creació i funcionament d'una associació; i l'esmentada orientació fiscal, laboral i econòmica amb un expert, prèvia cita. També es fa un assessorament en línia i es fa difusió de les sessions formatives previstes al cicle anual. El web també permet fer tràmits com ara inscriure una entitat al registre municipal d'entitats, actualitzar o modificar-ne les dades o donar-la de baixa; demanar espais municipals per fer activitats; i consultar el directori d'entitats i associacions ciutadanes.