Assessorament fiscal i econòmic gratuït per a les entitats sense ànim de lucre

L'Ajuntament de Granollers ofereix un servei de cita prèvia amb el gestor perquè les entitats aclareixin tots els dubtes sorgits arran de la recent reforma fiscal

30 de Març 2015
+
L'assessorament a les entitats per part del gestor es farà, prèvia cita, a Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau (c. del Rec, 19)
Arran de la recent entrada en vigor de la reforma fiscal, amb els canvis en les lleis de l'Impost de Societats i de Transparència, les entitats no lucratives han vist com canviaven les seves obligacions amb el fisc. És per això que l'Ajuntament ha ampliat el servei d'informació, formació i assessorament que ja presta  a les entitats amb noves iniciatives per acompanyar-les en aquests canvis. 
 
Així doncs, les entitats sense ànim de lucre que ho sol·licitin rebran una orientació fiscal i econòmica per part d'un expert que donarà resposta personalitzada a les seves demandes. Aquest assessorament individual, gratuït, es pot demanar a partir del dia 1 d'abril de manera presencial al Servei de Participació Ciutadana (c. Corró, 49, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h), per telèfon (93 842 68 37) o a l'a/e registreentitats@ajuntament.granollers.cat. En un màxim de tres dies laborables, l'entitat rebrà resposta per concretar el dia i hora de trobada amb el gestor, una atenció que es farà a Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau. L'expert identificarà, a partir de les explicacions de cada entitat, els seus punts febles i explicarà com cal actuar d'acord amb la normativa; dels tràmits se n'ocuparà cada entitat. 
 
El suport a les entitats es recull i visualitza a l'espai www.granollers.cat/entitats, ubicat al web municipal, un directori de recursos per a les entitats i associacions de la ciutat. En aquest espai es poden consultar les sessions informatives que periòdicament s'organitzen adreçades a les entitats. Les properes se centraran a parlar de la responsabilitat legal de les juntes directives,de com afecta a les associacions la reforma fiscal i el mecenatge, i de comptabilitat. Són sessions gratuïtes, per a les quals cal inscripció prèvia (a través del web).
 
Altres serveis del nou espai web són l'assessorament a entitats i grups del tràmits relacionats amb la creació i funcionament d'una associació; i l'esmentada orientació fiscal, laboral i econòmica amb un expert, prèvia cita. També es fa un assessorament en línia i es fa difusió de les sessions formatives previstes al cicle anual. El web també permet fer tràmits com ara inscriure una entitat al registre municipal d'entitats, actualitzar o modificar-ne les dades o donar-la de baixa; demanar espais municipals per fer activitats; i consultar el directori d'entitats i associacions ciutadanes.