20 d'octubre de 2021 - Acte de constitució del nou curs 2021-2022

 

11.30 h - Benvinguda, a càrrec de Josep Mayoral

  • Reconeixement de l’aposta municipal per la participació, un compromís de l’equip de govern per incorporar els infants i els adolescents com a ciutadans actius en la transformació de la ciutat. La proximitat permet el treball transversal i interdepartamental per portar-ho a terme.

  • Reconeixement als centres educatius (escolars i de lleure) que s’impliquen en el desenvolupament i acompanyament dels joves que hi participen com a Consellers i Consellers.

  • Reconeixement als anteriors membres participants de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències des dels seus inicis (constitució el 25 octubre de 2018).

  • Reconeixement a la tasca del projecte com a projecte socioeducatiu innovador (de referència a Catalunya amb citacions a publicacions de l’aliança Educació360, de participació tècnica a jornades i debats – RECE, Diputació, UB...-, banc de bones pràctiques locals, etc).

 

Intervenció de tots les Conselleres i Consellers

  • El sr. alcalde els interpel·la amb una pregunta a cadascun d’elles i ells.

  • Tot seguit, es presenten amb el nom i a qui representen, i van responent la pregunta «QUÈ ESPERO DE LA MEVA PARTICIPACIÓ AL FÒRUM DE LES ADOLESCÈNCIES AQUEST CURS?»

 

Constitució de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències 2021-2022, a càrrec de Francesc Arolas

 

Encàrrec de l’alcalde de continguts a treballar durant el curs

  • Aprofitar la participació com a procés de formació personal i de cohesió de grup.

    • A nivell personal, cal enfortir les habilitats personals i grupals per formar part activa d’un procés en el qual escoltes, t’informes, t’expresses, deliberes i actues sobre un tema d’interès comú per contribuir, sumar i transformar la teva ciutat des del compromís de manera respectuosa i lliure.

    • A nivell grupal, enfortir els processos socioeducatius que fomentin la creació del vincle, el compromís i la responsabilitat social amb els temes que generen ciutadania i democràcia.

  • Establir i impulsar processos, iniciatives i pràctiques de participació regulars que fomentin accions pensades i desenvolupades amb i per als propis adolescents.

    • Situar la mirada en els temps educatius de fora l’escola, per tal d’afavorir processos que es poden desenvolupar en els diferents espais on es troben, circulen i/o dels quals formen part, així com en els serveis que s’adrecen a ells.

    • Continuar desenvolupant accions lligades a les línies estratègiques de treball per visibilitzar les propostes del Pla Local d’Infància i Adolescència, i del Pla Jove, de Granollers. Aquests eixos de treball són la cultura i el lleure, la salut i la igualtat, l’emergència climàtica, la mobilitat i l’espai públic educatiu, i per últim, la comunicació.

  • 3r Pla Estratègic de la ciutat 2030.

    • Participar en el treball del disseny de les propostes d’accions, algunes en línia amb alguns treballs que es desenvoluparanper tal d’imaginar un futur a mig i llarg termini per tal de codissenyar quin model de ciutat volem per al 2030.

  • Continuïtat amb la representació al CNIAC (Consell Nacional d’Infància i Adolescència).

 

Torn obert de paraules

  • Els membres de la nova l’Arrel-Fòrum de les Adolescències poden comentar els encàrrecs.

  • Els representants dels grups polítics municipals i/o tècnics/es responsables dels temes abordats.

  • La resta d'assistents a la Constitució.

 

En finalitzar l’acte, la fotografia oficial a les escales de l’exterior del GRA. Veure totes les fotos de la sessió de constitució aquí