11.30 h - Benvinguda, a càrrec de Josep Mayoral
Reconeixement de l’aposta municipal per la participació, un compromís de l’equip de govern per incorporar els infants i els adolescents com a ciutadans actius en la transformació de la ciutat. La proximitat permet el treball transversal i interdepartamental per portar-ho a terme.
Reconeixement als centres educatius (escolars i de lleure) que s’impliquen en el desenvolupament i acompanyament dels joves que hi participen com a Consellers i Consellers.
Reconeixement als anteriors membres participants de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències des dels seus inicis (constitució el 25 octubre de 2018).
Reconeixement a la tasca del projecte com a projecte socioeducatiu innovador (de referència a Catalunya amb citacions a publicacions de l’aliança Educació360, de participació tècnica a jornades i debats – RECE, Diputació, UB...-, banc de bones pràctiques locals, etc).
Intervenció de tots les Conselleres i Consellers
El sr. alcalde els interpel·la amb una pregunta a cadascun d’elles i ells.
Tot seguit, es presenten amb el nom i a qui representen, i van responent la pregunta «QUÈ ESPERO DE LA MEVA PARTICIPACIÓ AL FÒRUM DE LES ADOLESCÈNCIES AQUEST CURS?»
Constitució de l’Arrel-Fòrum de les Adolescències 2021-2022, a càrrec de Francesc Arolas
Encàrrec de l’alcalde de continguts a treballar durant el curs
Aprofitar la participació com a procés de formació personal i de cohesió de grup.
A nivell personal, cal enfortir les habilitats personals i grupals per formar part activa d’un procés en el qual escoltes, t’informes, t’expresses, deliberes i actues sobre un tema d’interès comú per contribuir, sumar i transformar la teva ciutat des del compromís de manera respectuosa i lliure.
A nivell grupal, enfortir els processos socioeducatius que fomentin la creació del vincle, el compromís i la responsabilitat social amb els temes que generen ciutadania i democràcia.
Establir i impulsar processos, iniciatives i pràctiques de participació regulars que fomentin accions pensades i desenvolupades amb i per als propis adolescents.
Situar la mirada en els temps educatius de fora l’escola, per tal d’afavorir processos que es poden desenvolupar en els diferents espais on es troben, circulen i/o dels quals formen part, així com en els serveis que s’adrecen a ells.
Continuar desenvolupant accions lligades a les línies estratègiques de treball per visibilitzar les propostes del Pla Local d’Infància i Adolescència, i del Pla Jove, de Granollers. Aquests eixos de treball són la cultura i el lleure, la salut i la igualtat, l’emergència climàtica, la mobilitat i l’espai públic educatiu, i per últim, la comunicació.
3r Pla Estratègic de la ciutat 2030.
Participar en el treball del disseny de les propostes d’accions, algunes en línia amb alguns treballs que es desenvoluparanper tal d’imaginar un futur a mig i llarg termini per tal de codissenyar quin model de ciutat volem per al 2030.
Continuïtat amb la representació al CNIAC (Consell Nacional d’Infància i Adolescència).
Torn obert de paraules
Els membres de la nova l’Arrel-Fòrum de les Adolescències poden comentar els encàrrecs.
Els representants dels grups polítics municipals i/o tècnics/es responsables dels temes abordats.
La resta d'assistents a la Constitució.
En finalitzar l’acte, la fotografia oficial a les escales de l’exterior del GRA. Veure totes les fotos de la sessió de constitució aquí