Verneda de Can Gili

Aquest itinerari ens porta a la verneda de Can Gili, una àrea verda molt a prop de la ciutat que ocupa els marges del tram final del torrent de Can Gili. La ruta ens acosta a la serra de Sant Nicolau tot vorejant el bosc de Can Pagès i, finalment, ens fa tornar a la ciutat pel camí de l’Escanyat.

Mapa de la caminada per la Verneda de Can Gili (Editorial Alpina)

Temps: 1h - 1h 30min

Distància: 6,70 km

Desnivell: 74 m

La passejada surt de la Porxada cap al carrer de Corró per anar a buscar el carrer de Torras i Bages.

Prenem aquest carrer fins a arribar al pont que travessa el riu Congost i seguim l’avinguda Estació del Nord enfilant-nos cap a l’estació de tren per tal de travessar les vies del ferrocarril pel pas subterrani que queda a mà dreta.

Arribem a la verneda de Can Gili. Una vegada hem deixat la verneda, prenem un camí a mà esquerra que s’enfila cap a la serra de Sant Nicolau. Mentre que al costat dret veiem un camp obert, si mirem a l’esquerra, veurem el nucli urbà. Prenem un trencall a mà esquerra del camí anomenat Pujada de l’Escanyat, que en el nostre cas, però, fa baixada, i tornem a trencar a mà esquerra pel primer camí que mena a Granollers. A la banda esquerra del camí trobem el bosc de Can Pagès, i al costat dret, el bosc del Molí dels Capellans. Deixem enrere la serra de Ponent, arribem a la via del ferrocarril i tombem a l’esquerra, resseguint el marge oest de la via del ferrocarril cap al nord. Passem sota la via per un pas subterrani i continuem pels carrers del polígon per arribar a la passera de fusta del riu Congost. Travessem el riu i tornem a la Porxada passant per l’església de Sant Esteve.