“...A principis dels anys 90, Laia, una jove mestra catalana, es trasllada a Katmandú, la capital del Nepal, com a voluntària en una escola local. Aviat descobrirà una pobresa extrema i un panorama educatiu desolador que a més deixa fora els més necessitats. Després de contraure, a contracor, un matrimoni de conveniència per legalitzar la seva situació, Laia s’embarca en un ambiciós i personal projecte pedagògic als barris de barraques de Katmandú. De seguida s'enfronta a l'evidència que no pot fer-ho sola. Però també es troba amb un bells regal que no esperava: enamorar-se del desconegut amb el qual s'ha casat. De la mà de la seva amiga i jove mestra Sharmila, Laia emprèn un viatge que la portarà fins al fons de la societat nepalesa i també fins al fons de si mateixa...”
“...La idea de rodar a Katmandú i les muntanyes de Mustang, en anglès i nepalès, amb una majoria d’actors no professionals i un gran nombre de nens, és per a mi un indubtable repte. El personatge de Laia, amb la seva mirada, ha de portar a l’espectador a descobrir altres paisatges, una altra cultura, una altra forma de relacionar-se amb els altres i amb la naturalesa (...) El meu repte com a directora és sobretot traslladar a la pantalla la màgia de donar aquestes claus als nens, la bellesa del procés d’ajudar-los a ser persones perquè són nens que necessiten molt més que aprendre a llegir i escriure, són nens que necessiten llum...” (I.Bollaín)

