Es convoca una nova edició del concurs Rock a l'Ascensió

El grup guanyador gravarà un videoclip i distribuirà digitalment la seva música pels principals canals especialitzats

25 de Febrer 2011
+

Ja s'han donat a conèixer les bases del 9è concurs Rock a l'Ascensió, que en aquesta edició incorpora les noves tecnologies en la difusió i la distribució de la música, i inicia una col·laboració amb Vallès Oriental Televisió - VOTV.

Convocat per l'Ajuntament de Granollers, a través del Servei de Cultura i amb la col·laboració del GRA, el concurs s'adreça als grups de la comarca (o amb almenys dos dels components del Vallès Oriental), majors de 16 anys, amb l'objectiu de donar-los visibilitat i situar-los en els canals de promoció musical. Les formacions interessades tenen temps fins al 8 d'abril per presentar la maqueta en format CD amb un mínim de tres cançons originals (també es pot presentar amb Myspace). El material i la inscripció s'entregarà al Cub, espai d'assaig musical de Roca Umbert o bé al GRA.

El jurat seleccionarà nou maquetes d'entre les presentades, més dues de reserva. El concurs preveu tres concerts eliminatoris i un de final. En la primera fase, els grups tocaran en directe el seu repertori, inclosos els temes de la maqueta al llarg de mitja hora. Les actuacions tindran lloc a la Sala 2046 de Granollers, els dies 7, 14 i 21 de maig. D'aquí en sortiran els dos grups escollits pel jurat per actuar a la final, un tercer escollit per votació popular (emès pels assistents als concerts i per vot virtual a través de la web del GRA) i un quart que serà el finalista del concurs I[és]Música. Aquest concert tindrà lloc a la plaça de Barangé el dia 4 de juny, durant la fira i festes de l'Ascensió. La setmana següent es donarà a conèixer el guanyador del concurs.

 Aquest grup rebrà mil euros de premi, gravarà un videoclip amb VOTV i disposarà d'una sessió professional de fotografies per confeccionar-se el book. A més, la novena edició del concurs incorpora les noves tecnologies en la difusió i distribució de la música: el guanyador tindrà dret a la distribució digital durant tres mesos de cinc temes propis pels principals canals de la xarxa (Spotify, iTunes, Amazonmp3, Napster,...), a través de La Cúpula (House of Music). També, tocarà en directe en un dels escenaris de la festa major d'enguany.