Resum dels acords de Ple de 27 d'octubre de 2020

27 de Octubre 2020

 

1.- Aprovar l'acta del Ple de la sessió extraordinària del dia 22 de setembre de 2020 i l’acta del Ple de la sessió ordinària del dia 29 de setembre de 2020.

 

2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 1, 8, 15, 22 i 29 de setembre, i de les sessions dels dies 6 i 13 d’octubre de 2020.

 

3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats.

 

 

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.- Aprovar inicialment la modificació de les Ordenances Fiscals per a l'exercici 2021.

Es proposa al Ple aprovar inicialment la modificació de les Ordenances fiscals, així com l’establiment i modificació de diversos tributs, que es relacionen a continuació, per a la seva vigència a partir de l’1 de gener de 2021:

 

  • Impost sobre béns immobles
  • Impost sobre vehicles de tracció mecànica
  • Impost sobre construccions, instal·lacions i obres
  • Impost sobre l’increment de valors dels terrenys de naturalesa urbana
  • Impost sobre activitats econòmiques
  • Taxa per la prestació de serveis administratius i tècnics i per expedició de documents administratius
  • Taxa de clavegueram
  • Taxa per recollida, tractament i eliminació d’escombraries domiciliàries i altres residus municipals
  • Taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública i per retirada de béns mobles de la via pública
  • Taxa per l’estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals
  • Taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules i cadires amb finalitat lucrativa
  • Taxa per ensenyaments especials a establiments municipals i serveis escolars
  • Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals

 

 

Ordenances Fiscals 2021

 

Les ordenances 2021 presenten un augment d’1,5 % de l’Impost sobre bens immobles (IBI) i de l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) i s’han revisat les bonificacions amb l’objectiu que més contribuents puguin beneficiar-se’n.

 

En aquest sentit destaca:

 

  • la reducció dels requisits de renda per accedir a la bonificació per família nombrosa de l'IBI.

 

  • Es passa a bonificar els vehicles clàssics, de més de 30 anys, donant-los el mateix tracte que als històrics, amb una bonificació del 100% en l'impost sobre vehicles, en el cas que estiguin associats a un club.

 

  • S'eliminen les limitacions existents per a la bonificació de l'impost sobre plusvàlues en el cas de la transmissió de l'habitatge habitual per causa de mort i es fixa un percentatge de bonificació únic del 50 %.

 

 

Pel que fa a les taxes municipals augmenta el rebut d'escombraries domiciliàries en un 7.4 % (s’augmenta 10 euros, de 135 als 145 € per habitatge) amb motiu de l’augment del cost d’aquest servei previst per l’any vinent. En aquest tribut també s'han suavitzat els requisits de renda per a l'obtenció de les bonificacions previstes, ampliant així el nombre de potencials beneficiaris.

 

Pel que fa a la taxa per estacionament regulat a la via pública es produeixen canvis en les zones de tarificació i s'estableix una taxa d'1 € per setmana per a l'estacionament de residents en zona verda.

 

Elsserveis de les escoles bressol, les activitats d'estiu i els serveis del Centre de Medicina de l'Esport varien les tarifes per adequar-les al cost del servei prestat.

 

 

Sol·licitud de bonificacions a les ordenances municipals

 

Com cada any es poden sol·licitar bonificacions, sempre que es compleixin determinats requisits i els ingressos anuals, incloent els de les persones amb qui conviu el contribuent, no sobrepassin la quantia mínima establerta en l’ordenança fiscal vigent. Per exemple, les famílies nombroses o les famílies amb 2 fills, un dels quals amb discapacitat, poden demanar la bonificació de l’IBIU amb un límit de renda de 45.000 €. Aquest límit de renda, s’incrementarà en 15.000 € per cada fill de més. Els pensionistes per jubilació, incapacitat total, incapacitat absoluta, gran invalidesa, aturats, perceptors de la renda mínima d’inserció i altres persones d’escassa capacitat econòmica poden gaudir d’una bonificació de la taxa d’escombraries del 50 % o del 100 %, segons quins siguin els seus ingressos anuals. Les famílies monoparentals tenen una bonificació del 20% en les taxes de clavegueram i escombraries quan els seus ingressos bruts anuals siguin inferiors als 18.000 euros.

 

Si desitgeu sol·licitar alguna d’aquestes bonificacions cal que us adreceu al catàleg de tràmits de la seu electrònica: seuelectronica.granollers.cat.

 

5.- Aprovar inicialment l’expedient 27/2020/111 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits.

 

Es proposa al Ple aprovar inicialment l'expedient 27/2020/111de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits per un import de 322.135,34€.

En segon lloc i en cas d’aprovació, exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà

automàticament elevat a definitiu.

 

6.- Aprovar inicialment l’expedient 28/2020/111 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits.

 

Es proposa al Ple aprovar inicialment l'expedient 28/2020/111 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits per un import de 27.800,00€.

En segon lloc i en cas d’aprovació, exposar al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà

automàticament elevat a definitiu.

 

 

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT

 

7.- Donar compte de la fermesa de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya núm.53/2020, de 13 de gener, anul·lant l’Ordenança municipal sobre usos del paisatge i publicitat de Granollers.

 

Es proposa al Ple donar-se per assabentat de la fermesa de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya núm. 53, de 13 de gener de 2020, anul·lant l’Ordenança municipal sobre usos del paisatge i publicitat de Granollers.

 

Antecedents:

 

L’ordenança en qüestió va ser aprovada pel Ple el 22 de desembre de 2015. La mercantil Orange Espagne SAU va interposar un recurs contenciós administratiu. La sentència 53/2020 de 13 de gener anul·la l’ordenança, basant-se en que prèvia a la publicació de la mateixa s’hauria d’haver sol·licitat el preceptiu i vinculant informe del ministeri competent en matèria de telecomunicacions, tal com exigeix l’article 35.2 de la Llei 9/2014 de telecomunicacions, atès que l’acte impugnat, tot i ser una ordenança, té naturalesa urbanística i afecta a les xarxes de telecomunicacions.

 

8.- Aprovar definitivament el Pla de Millora Urbana del sector PAU 131 de Granollers.

 

Es proposa al Ple aprovar definitivament el Pla de Millora Urbana del sector PAU 131 de Granollers, presentat per part de CIMEXCO SA (registres d’entrada núm. 2020011529 i 2020025344), a l’empara de l’article 101.1 del text refós de la llei d’urbanisme de Catalunya, aprovada pel DL 1/2010 (TRLUC).

 

En cas de ser aprovat, notificar aquest acord amb propietaris del terrenys inclosos en l’àmbit d’aquest planejament, d’acord amb l’article 102.3.b) del TRLUC.

El Ple es compromet a trametre a la Comissió Territorial d’Urbanisme de l’Arc Metropolità Barcelona còpia complerta de la documentació tècnica i administrativa, d’acord amb l’article 88 del TRLUC.

 

I també a publicar al BOPB l’aprovació definitiva d’aquest planejament, d’acord amb l’article

107.1 del TRLUC, amb indicació del lloc i els mitjans adequats perquè es puguin exercir

correctament els drets de consulta i d'informació, una vegada acomplerta l’obligació de

constituir garantia per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització, per un import

total de 25.980,62€.

 

Antecedents:

 

La Junta de Govern Local de 9 d’abril de 2019 va aprovar inicialment el Pla de

millora urbana del sector 131, presentat per la societat Cimexco, SA el 27 de març de 2019.

Respecte el document aprovat inicialment la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona

(CTUB) va emetre l’informe preceptiu i vinculant desfavorable.

 

El 21 d’abrui la Junta de Govern Local de 21 d’abril de 2020 va aprovar novament amb caràcter inicial el Pla de Millora Urbana del sector 131. La proposta presentada s’ajusta a les determinacions de l’article 70 del text refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya (en endavant TRLUC). Es va sotmetre a informació

pública,mitjançant la seva publicació al diari El Punt Avui el 6 de maig de 2020, al BOPB l’11

de maig de 2020 i al Tauler d’Anunci de l’Ajuntament del 13 de maig a l’1 de juliol de 2020.

Transcorregut el termini d’informació pública no s’han formulat al·legacions.

 

Així mateix durant el termini d’informació pública es va sol·licitar informe de la comissió

territorial d'urbanisme en la tramitació del planejament urbanístic derivat d'aprovació

municipal, que va emetre un informe favorable.

 

El 14 d’octubre de 2020 l’arquitecta municipal ha emès un informe mitjançant el qual informa favorablement l’aprovació definitiva del Pla de Millora Urbana del sector PAU 131 de Granollers, per tal que sigui aprovada amb caràcter inicial. Així mateix, posa de manifest que la nova documentació presentada no suposa un canvi substancial respecte el document aprovat inicialment, d’acord amb l’article 112 del Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya.

 

 

9.- Aprovar inicialment la modificació de l'Ordenança municipal de circulació de

vianants i vehicles.

 

Es proposa al Ple aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles de Granollers, aprovada definitivament per l’Ajuntament en Ple en sessió celebrada en data 25 de novembre de 2008, pel que fa referència a l'actualització dels aspectes introduïts per a la millora de la seguretat, salut i qualitat de l’aire relatives a la situació generada per la crisi sanitària de la Covid-19, com són la limitació de la velocitat màxima a les vies urbanes de titularitat municipal a 30 km/h, la prohibició de l’estacionament de motocicletes i ciclomotors als àmbits destinats a vianants, així com l’actualització de la normativa en relació a les noves àrees i sistemes de gestió de l’estacionament regulat previstes a la ciutat i l’actualització de la normativa en relació al procediment sancionador. Així com refondre tot el text normatiu de l’Ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles de Granollers en un únic document, el qual s’annexa a l’expedient (Annex I «Refosa del text normatiu»), d’acord amb els fets exposats i fonaments de drets invocats.

 

Es sotmetrà el precedent acord a informació pública, per un termini de trenta dies hàbils, mitjançant la inserció de l'anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat, a un dels mitjans de comunicació escrita diària, al web municipal i en el tauler d'anuncis electrònic de la Corporació, a efectes de presentació d'al·legacions, suggeriments i reclamacions, de conformitat amb allò que disposa l'article 63.2 del Reglament d'Obres, activitats i Serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, i l'article 178 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

 

Transcorregut el termini anterior, sense que s'hagi presentat cap reclamació, s'entendrà aprovada definitivament la modificació de l'Ordenança esmentada.

 

 

10.- Ampliar la implantació de l'estacionament regulat en superfície (zona blava) i de residents (zona verda).

 

Es proposa al Ple:

 

  • Aprovar la implantació d’estacionament regulat en superfície (zona blava), en alguns carrers, amb diferents tarifes: Roger de Flor, Lluís Companys, Frances Macià, Josep Umbert (entre la rambla de Josep Tarradellas i el passeig de la Muntanya), passeig de la Muntanya (places costat est, entre els carrers Francesc Ribas i Ausiàs March).

 

  • Aprovar la modificació de la qualificació de les tarifes de l'estacionament regulat en zona blava d’alguns carrers: Vinyamata, Minetes (entre Girona i Tetuan) i Tarragona.

 

  • Aprovar la implantació d'estacionament regulat en superfície de residents (zona verda), en els carrers Pius XII,  d’Annibal, d’Isabel de Villena, Joan Vila Ayats, Navarra, Roger de Llúria, Jardí Conrad Saló, d’Hermenengild Carrega, passeig de la Muntanya (entre la plaça de la Font Verda i Francesc Ribas), excepte les places del costat est: entre els carrers d’Ausiàs March i Francesc Ribas (zona verda), Tarragona (proposta de canviar de zona blava a zona verda), Minetes (proposta de canviar de zona blava a zona verda el tram entre el c. Girona i el c. Tetuan).

 

S’acorda determinar que correspon la implantació dels acords primer i tercer, així com la seva

gestió a la societat municipal Granollers Promocions, SA, i que per tant, haurà de procedir a

efectuar les inversions corresponents per dur a terme l’ampliació dels serveis.

 

S’acorda determinar que les despeses relatives a la gestió del servei així com les inversions

per a la implantació dels acords anteriors aniran a càrrec liquidació anual del servei, en els

termes previstos a la Resolució 477/2011.

 

S’acorda sotmetre els acords anteriors a informació pública per un termini de trenta dies hàbils,

mitjançant la inserció de l'anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el tauler d'anuncis electrònic de la Corporació, a efectes de presentació d'al·legacions, suggeriments i reclamacions, de conformitat amb allò que disposa l'article 160.2 del Reglament d'Obres, activitats i Serveis dels ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny.

 

Transcorregut el termini anterior, sense que s'hagi presentat cap reclamació, s'entendrà aprovada definitivament la implantació dels estacionaments esmentats.

 

La propuesta de ampliación de la zona azul y verde se propone después de un exhaustivo análisis de la oferta y demanda de aparcamiento de nuestra ciudad. El trabajo de campo realizado entre enero y febrero (del 27 de gener al 14 de febrer) nos ha permitido conocer la ocupación, rotación y procedencia de los usuarios de las plazas de aparcamiento de la ciudad.

 

El Plan de Movilidad Urbana Sostenible ya recogía la propuesta de ampliar las zonas de estacionamiento reguladora

 

    El Ple de l’Ajuntament de Granollers, en sessió de 18 de desembre de 2018, va aprovar definitivament el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2018-2024 (PMUS), un document amb objectius i estratègies que han de guiar la planificació de la mobilitat al municipi. El PMUS es pot consultar a la seuelectronica.granollers.cat

    Entre les actuacions previstes, està l’actuació 5.3 Re-ordenació de la zona blava i 5.4 Àrea verda de prioritat residencial, on es preveuen 1)  Ampliar la zona blava als carrers amb activitat comercial (Av. Sant Esteve, pg. Colom, c. Camp de les Moreres, c. Roger de Flor, pg. de la Muntanya). Aquesta regulació es preveu fer-la de forma coordinada amb l’ampliació de les àrees verdes; i 2) Creació de noves àrees verdes que permetin aparcar prioritàriament a les persones residents als barris de la Font Verda, Primer de Maig i Sant Miquel.

 

 

 

 

 

Las propuestas planteadas son:

 

1. Regular como zona verde o de prioridad para residentes el estacionamiento del entorno de Primer de Maig, dado que se trata de una zona con importante déficit de aparcamiento debido a la escasez de parkings privados.

 

2. Regular como zona azúl la calle Roger de Flor ya que se trata de una calle con elevada presencia de comercios y servicios y así se garantiza la rotación de les estacionamientos existentes.

 

3. Convertir en zona verde el paseo de la Muntanya a excepción de las plazas más cercanas al hospital que se propone regular como zona azul. Se trata de una calle con elevada presión de estacionamiento, tanto residencial como de los usuarios de los servicios existentes.

 

4. Crear una nueva tarifa de zona azul con regulación especial entorno a equipamientos. Esta tarifa permitirá estacionar por 50 céntimos la hora un máximo de 3 horas o 1 euro y medio. Se propone implantar esta regulación al entorno de las piscinas, en la calle Lluís Companys y en el entorno del Palau d’Esports, en la calle Francesc Macià.

 

5. A parte, se propone ajustar algunas zonas ya reguladas a su demanda, como las plazas de zona azul de las calles Minetes i Tarragona que se propone que sean verdes o de prioridad de residentes, dada su baja ocupación. En este sentido, se propone regular 7 plazas libres de la calle Josep Umbert, entre el paseo de la Muntanya y rambla Tarradellas, como zona azul, igual que el resto de plazas del entorno.

Por otro lado, se propone que las plazas de la calle Vinyamata que actualmente disponen de tarifa B se propone unificarlas con la tarifa A como el resto de plazas de estacionamiento más cercanas al centro.

 

6. A nivel de tarifas no se preve ningún incremento, la única novedad es que a partir de ahora todas las plazas de zona verde dejaran de ser gratuitas y se propone una tarifa simbólica de 1€ a la semana para los residentes de cada zona, incluida la zona existente situada entorno la calle Girona y las antiguas pistas de balonmano.

 

Con esta propuesta pasamos de 861 plaza reguladas actualmente, de las cuales 662 son azules y 199 verdes, a un poco más de 1.500 plazas, de las cuales 800 serán azules y 700 verdes.

 

La implantación se prevé para principios de 2021.

 

 

 


 

 

INFORMACIÓ DE LA JUNTA DE PORTAVEUS

 

11. Mocions.

 

11.1.- Moción para la elaboración de un plan municipal en contra de la okupación ilegal de viviendas, presentada per Ciutadans

 

Primero.- Elaborar un Plan Municipal contra la okupación ilegal de viviendas, con el fin de asegurar la devolución de los inmuebles ocupados ilegalmente a sus legítimos propietarios, que incluya la puesta a disposición de los propietarios afectados de servicios de asesoramiento y orientación jurídica.

Segundo.- Poner en marcha y/o reforzar las medidas que sean necesarias para velar por la seguridad y la convivencia vecinales afectadas por la okupación ilegal, manteniendo una estrecha colaboración con las asociaciones de vecinos, que son quienes mejor conocen la realidad de sus barrios.

Tercero.- Elaborar un censo de viviendas okupadas de forma ilegal en Granollers, donde se indique el tipo de ocupación (para fines delictivos o por necesidad), y llevar a cabo el seguimiento de las mismas. La Policía Local instruirá los expedientes administrativos oportunos a fin de acreditar los hechos contrarios a las ordenanzas vigentes en materia de civismo, actuando de forma coordinada con los restantes Cuerpos de Seguridad.

Cuarto.- Informar de manera regular a los distintos grupos políticos representados en el consistorio, en la Comisión Informativa pertinente, de la evolución de los valores cuantitativos y cualitativos que formen parte del censo de viviendas okupadas.

Quinto.- Reforzar de forma inmediata la presencia policial y el patrullaje preventivo en las zonas de nuestra ciudad ya afectadas por el problema de la okupación e impulsar la creación de una unidad de Policía Local destinada a la prevención, control y seguimiento de los inmuebles ocupados o susceptibles de okupación.

Sexto.- Instar al Govern de la Generalitat a la retirada inmediata del Decreto Ley 1/2020 que modifica el Decreto Ley 17/2019 aprobado en relación a las medidas urgentes para mejorar el acceso a la vivienda.

Séptimo.- Instar al Gobierno de España y a las Cortes Generales a promover todas las reformas legales que sean necesarias para defender la propiedad privada, garantizar la convivencia y la seguridad ciudadana y luchar contra la okupación ilegal de viviendas.

Octavo.- Instar al Gobierno de España, a la Fiscal General del Estado y al Conseller de Interior de la Generalitat a promover la instrucción a través de la cual se habilita y se da la máxima seguridad jurídica a las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado, incluyendo a las Policías Locales, habilitando la potestad de entrada, registro e identificación de los okupantes de viviendas y otras edificaciones, siempre que haya indicios razonables de la comisión de delitos.

Noveno.- Instar al Gobierno de España a contemplar que el Fondo Social de Viviendas constituidas con las viviendas de las entidades financieras pase a ser permanente, facilitando el acceso a la vivienda a los grupos de población más vulnerables.

Décimo.- Trasladar estos acuerdos a la Presidencia de la Generalitat, a los Grupos parlamentarios representados en el Parlament, a la Presidencia del Gobierno de España y a todos los Grupos parlamentarios representados en el Congreso de los Diputados.

 

11.2.- Moció per la posada en marxa de la llei de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en els contractes d’arrendament d’habitatges, presentada per Esquerra Republicana-Acord Municipal

 

Primer.- Mostrar el suport a l'aprovació de la llei de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en els contractes d'arrendament d'habitatge, considerant que aquesta dona eines als Ajuntaments per regular una problemàtica important en les ciutats com la nostra.

Segon.- Instar el govern municipal a desplegar la Llei i a posar a disposició els recursos tècnics necessaris per garantir la seva aplicació i crear una campanya d’informació per informar a la ciutadania sobre els seus drets.

Tercer.- Instar el govern municipal a establir un seguiment periòdic, en el sí de l'òrgan en que es consideri convenient, per garantir el bon funcionament i aplicació de la nova normativa.

Quart.- Traslladar aquests acords al grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, a l’ACM, la FCM, al govern de la Generalitat de Catalunya, al Sindicat de Llogaters i a la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de Granollers.

 

11.3.- Moció ocupacions de caire delictiu, presentada per Partit Socialista de Catalunya

 

Primer.- Que el Govern de la Generalitat actuï davant de l’increment evident de casos d’ocupacions a Catalunya i contra els problemes de convivència que aquesta realitat genera. Que ho faci elaborant un Pla Interdepartamental contra l’ocupació des de l’àmbit social, de seguretat i de justícia. En l’àmbit de la seguretat s'imposa la coordinació efectiva dels diversos cossos policials, a través de les juntes de seguretat locals. Només amb la coordinació es podrà lluitar amb eficàcia contra les màfies organitzades que afavoreixen les ocupacions il·legals.

Segon.- Modificar el Decret Llei 17/2019 de mesures urgents per a l'accés a l'habitatge, per dotar de més competències als governs municipals per actuar de manera eficaç contra la delinqüència i les ocupacions il·legals. Manca un lideratge del Govern de la Generalitat, que deixa tot el pes de les situacions que generen les ocupacions de caire delictiu (problemes de convivència veïnal, precarietat habitacional, necessitat de gestió social...) als ajuntaments. Per això cal impulsar convenis amb els municipis, amb delegació de tasques i recursos de proximitat per afrontar les ocupacions amb celeritat i diligència.

Tercer.- Que en aquells partits judicials en què la problemàtica sobre les ocupacions i delictes vinculats suposi una sobrecàrrega del sistema, es creï la figura del Fiscal especialitzat (que pot dependre del de delinqüència organitzada o econòmica, ateses les vinculacions amb els grups criminals, el blanqueig, etcètera).

Quart.- Que tant el Consell General del Poder Judicial com el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i les audiències corresponents estableixin uns criteris interpretatius clars, mentre no es produeix una modificació legislativa sobre la matèria, per tal de garantir la seguretat jurídica en la lluita contra les ocupacions i els delictes vinculats.

Cinquè.- Que el Govern de l’Estat elabori una modificació de la Llei d’enjudiciament criminal que tipifiqui les ocupacions de caire delictiu.

Sisè.- Traslladar el present acord al Govern d’Espanya, al Govern de la Generalitat, als grups parlamentaris del Congrés i del Senat, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, i a les entitats municipalistes catalanes i estatal.

 

11.4.- Moció en favor de la reforma horària, presentada per Junts per Granollers

 

Primer.- L’Ajuntament de Granollers es compromet a iniciar el procés per a la implantació de mesures d’acord amb la iniciativa de la reforma horària, fent-ne el seu seguiment i avaluació.

Segon.- Amb aquesta resolució, l’Ajuntament de Granollers passa a formar part de la Xarxa de Ciutats i Pobles per la Reforma Horària, xarxa que té per objectius: reconèixer i promoure la tasca dels ajuntaments i dels consells comarcals compromesos amb l’impuls de la reforma horària; facilitar, intercanviar i difondre coneixements i experiències entre ajuntaments i consells comarcals en l’àmbit de la gestió del temps i la conciliació, presencial i virtualment; i fer xarxa amb altres organitzacions públiques, privades i del tercer sector, a nivell local i internacional, per generar sinergies i avançar conjuntament. Així també, és mitjançant la Xarxa de Ciutats i Pobles per a la Reforma Horària que l’Ajuntament de Granollers s’adhereix als principis del pacte per a la reforma horària que pren l’objectiu 2025 com el propòsit en què les institucions i organitzacions es comprometen a:

  • Recuperar les dues hores de desfasament horari amb relació a la resta del món.
  • Impulsar una nova cultura del temps a les organitzacions a favor de models més eficients i més flexibles per atendre les noves necessitats socials.
  • Consolidar el factor temps com a nova mesura de llibertat, equitat i benestar.

La Xarxa de Ciutats i Pobles per a la Reforma Horària està coordinada per la Generalitat de Catalunya a través de la seva Oficina per a la Reforma Horària i per al seu impuls i desenvolupament compta amb la col·laboració de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i la Iniciativa per a la Reforma Horària “ARA ÉS L’HORA”.

Tercer.- L’Ajuntament de Granollers comunicarà l’aprovació d’aquesta moció via correu

electrònic adreçat a l’Oficina per a la Reforma Horària del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya (reformahoraria@gencat.cat) adjuntant-hi la mateixa.

 

11.5.- Moció per adequar els centres educatius del nostre municipi a la crisi sanitària, presentada per Primàries

 

Primer.- Estudiar i identificar potencials piques de grans dimensions, amb

aproximadament deu aixetes, que per les seves característiques puguin instal·lar-se de manera àgil als centres educatius del municipi.

Segon.- Oferir a tots els centres escolars, sigui quina sigui la seva titularitat, la possibilitat d'instal·lar aquestes tipus de piques rebent el suport econòmic de l’Ajuntament de Granollers.

 

11.6.- Moció per a eliminar les barreres arquitectòniques existents a les voreres, places, carrers i passos de vianants de Granollers, presentada per Primàries

 

Primer.- Observar i enregistrar tots els punts en voreres, places, carrers i passos de vianants, que suposen una barrera arquitectònica per a la gent gran i les persones amb mobilitat reduïda.

Segon.- Donar l’ordre d’eliminar totes les barreres arquitectòniques a la Brigada d’Obres de l’Ajuntament, que ha demostrat tenir la capacitat per a millorar les voreres de diferents punts de la ciutat, com els desnivells corregits entre la vorada i la calçada, als passos de vianants del carrer Tres Torres.

Tercer.- Considerar prioritàries aquestes obres, per tal que es comencin amb la màxima celeritat, ja que s’han d’evitar les caigudes provocades per barreres arquitectòniques, que comporten rebre atenció mèdica a l’Hospital, tenint en compte les circumstàncies actuals de COVID-19.