El Mercat Audiovisual de Catalunya, a Granollers

El MAC reflexiona sobre “Nous models per a nous contextos”, tenint en compte que les necessitats del sector han canviat en els últims anys.

23 de Maig 2013
+

El context econòmic actual és complex i ha canviat la metodologia de treball d’empreses i mitjans de comunicació., el MAC 2013 intenta donar respostes a les noves necessitats del sector en un moment de transició i canvi entre un model existent i un altre d’emergent. Per això, el MAC 2013 amplia la formació obrint-se a altres públics. Hi haurà públics tradicionals com operadors i generadors de continguts, però també agents del sector de les empreses creatives, el desenvolupament de dispositius mòbils o del món de la conversió.

L’objectiu és oferir serveis al sector tradicional que viu un altre context i alhora incorporar els agents que representen els nous models de producció i distribució audiovisual.

Dues jornades: Pre-MAC i MAC

El Pre-MAC, el 22 de maig, és la gran novetat d’aquest any. Consisteix en la programació de sessions  especialitzades en formar als professionals del sector, ja sigui en l’àmbit tecnològic o en el de gestió. Es tracta d’una programació oberta a professionals dels mitjans de comunicació, de les indústries creatives, estudiants especialitzats, professionals de l’àmbit de la generació de continguts i proveïdors de serveis.

En el decurs del Pre-MAC es tractaran tots els temes relacionats amb les noves maneres de crear, distribuir i monetitzar projectes audiovisuals. L’elaboració de projectes transmèdia; les últimes tendències del sector del branded content; les estratègies de conversió a la xarxa o com aconseguir finançar la social tv són alguns dels aspectes claus d’aquesta jornada.

En el Pre-MAC hi haurà ponències, però també sessions especialitzades en el 3D i reunions de diferents de guionistes i professionals de l’àmbit del 3D a porta tancada.

El MAC, el 23 de maig, serà el punt de trobada i intercanvi entre professionals dels mitjans de comunicació de proximitat. La gran novetat d’aquesta edició és la presència de professionals de models de ràdio i televisió públiques americanes i la celebració d’una sessió dedicada al futur dels mitjans de comunicació públics.

Zachary Brand, vicepresident de la National Public Radio (NPR) i Frances Hernadez, mànager de la WPBT South Florida, impartiran ponències especialitzades en les estratègies d’organització, implementació tecnològica i captació d’audiències.

En definitiva, la programació dels dies 22 i 23 de maig està pensada per als sectors habituals del MAC (operadors, generadors de continguts i proveïdors de serveis) i per als nous sectors emergents (empreses creatives, productors de projectes digitals, desenvolupadors de continguts per a dispositius mòbils i exploradors de continguts audiovisuals a la xarxa).

Fira MAC

La Fira MAC segueix mateixa línia de transformació que la resta del certamen i s’adapta als nous canvis del sector. L’objectiu principal és potenciar el contacte entre els diversos professionals del sector audiovisual, però també s’obre a les indústries creatives. En aquest sentit, la Fira MAC substitueix els tradicionals estands per espais de dinamització empresarial on establir aquest contacte.

El nou format dedicat a les empreses inclou un espai per a exposicions. Durant el MAC 2013, un total de 17 empreses presentaran els seus productes i/o serveis.

L’Observatori MAC

El MAC ha esdevingut un marc de referència per al professional del sector audiovisual, oferint al seu usuari coneixements teòrics i pràctics òptims per a desenvolupar la seva activitat; així com manté la seva essència com a punt de trobada de tot el sector.

L’Observatori MAC (OMAC) és la plataforma del MAC creada per a donar serveis als agents del sector durant tot l’any.

Premi MAC – GAC Transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya (GAC) i el Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) convoquen el 1r Concurs de Guió de Projectes Transmèdia de l'Estat espanyol. El guanyador rebrà un premi de 2.000 €, a més del desenvolupament del projecte i seminaris formatius. Aquesta iniciativa compta amb el suport de TVC, la plataforma MiLAB de la FCCB-URL i el Màster de Disseny i Gestió de la Producció Audiovisual de la UAB.