Més de 120 alumnes d’ESO participen en el projecte «No som tan diferents»

La iniciativa treballa la perspectiva intercultural, la història familiar i la identitat de l’alumnat

15 de Maig 2024
+
Exposició mostra dessuadores

Més de 120 alumnes de 3r i 4t d’ESO dels instituts Marta Estrada, Antoni Cumella i l’Escola Municipal de Treball participen en el projecte «No som tan diferents» amb l’objectiu de treballar la diversitat a les aules. Es tracta d’una iniciativa promoguda pels serveis de Joventut i Can Jonch Centre de Cultura de Pau en el marc del programa «Granollers, vila oberta a la pau» que commemora el 86è aniversari del bombardeig de 31 de maig de 1938. L’objectiu d’aquesta iniciativa és fomentar l’esperit crític i conscienciar els joves de les desigualtats locals i globals que propicien els fenòmens migratoris a diferents escales. A més, aquesta edició parteix d’una perspectiva intercultural per fer visible que «No som tan diferents» sigui quin sigui l’origen cultural.

Durant el curs s’han fet sessions per generar debats, experiències vitals i recerca individual. Així, l’alumnat ha participat explicant els seus orígens i de les seves identitats per a dur a terme un procés d'aprenentatge i de creació artística que es mostra en cadascuna de les dessuadores que han personalitzat. En les etiquetes de les dessuadores s’hi mostra l'àlies de cada alumne, una cançó significativa i una explicació d’aquesta representació. “No Som Tan Diferents” és una defensa de la tolerància, l'empatia i la cohesió social.

Aquest dimecres 15 de maig a les 17 h s’obre l’exposició de la mostra de dessuadores al Gra.

Del 15 al 31 de maig, estaran exposades una mostra de les dessuadores personalitzades creades per l’alumnat a Can Jonch, Centre de Cultura per la Pau, als instituts i al GRA.

El projecte Dinamo

«No som tan diferents» és la proposta d’aquest curs escolar del projecte Dinamo, un projecte educatiu que el Servei de Joventut de l’Ajuntament de Granollers fa des de l’any 2015. La iniciativa proposada cada any treballa un tema concret als instituts amb una metodologia que fomenti el debat i l’aprenentatge crític. L’objectiu del projecte és treballar valors, actituds i, alhora, donar a conèixer serveis i recursos municipals.