Plans d'Ocupació Municipals

Els Plans d’Ocupació són programes d’ocupació, que permeten a l’Ajuntament la contractació temporal de persones en situació d’atur per tal de millorar la seva ocupabilitat i incrementar les seves possibilitats de trobar feina posteriorment, mitjançant el desenvolupament de projectes en diferents serveis municipals. Dins els plans d’ocupació hi ha de municipals, que es financen amb pressupost propi de l’ajuntament, i de programes específics subvencionats pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), de la Generalitat de Catalunya.

Qui hi pot participar?

Els plans d’ocupació s’adrecen a persones residents a Granollers, en situació d’atur, i que no estiguin cobrant prestació contributiva. Segons a quin programa pertanyin, poden tenir d’altres requisits d’accés (atur de llarga durada, no cobrar subsidis, pertànyer a un col·lectiu específic). En tots els casos, els criteris de selecció de les persones participants inclouen aspectes socials, prioritzant a les persones amb més necessitats.

Com es pot participar en els Plans d'Ocupació?

La selecció de participants es fa sempre a través de l’Oficina de Treball de la Generalitat (OTG) mitjançant la publicació de les corresponents ofertes de treball. Per optar als plans d’ocupació NO cal fer cap sol·licitud directa a l’Ajuntament. SI cal estar inscrit a l’OTG com a Demandant d’Ocupació No Ocupat (DONO) En el moment de fer la inscripció a l’OTG cal comunicar l’interès específic pels plans.
Quan l’Ajuntament posa les ofertes a l’OTG, aquesta fa arribar els currículums de les persones candidates que compleixen els requisits, i tenen el perfil sol·licitat.

Quan es fan les contractacions de Plans d'Ocupació?

Les contractacions dels plans d’ocupació municipals es fan en diversos torns al llarg de l’any, generalment cap al març i el setembre. En el cas de plans d’ocupació subvencionats pel SOC les contractacions estan condicionades a les publicacions de les convocatòries corresponents.

Com funciona el procés de selecció dels Plans d’Ocupació?

Un cop l’OTG fa arribar els currículums de les persones que compleixen els requisits, des del Servei Local d’Ocupació es contacta amb les persones candidates i se’ls informa de les característiques dels llocs de treball a cobrir, durada dels contractes, data d'inici, salaris i la documentació que cal portar per l'entrevista.
Posteriorment, un cop realitzades totes les entrevistes, es fa la valoració de cada candidatura i la corresponent baremació, sempre tenint en compte els criteris establerts prèviament i que inclouen aspectes de caràcter social com podem ser: càrregues familiars, víctimes de violència de gènere, expedient obert a Serveis Socials, situació de recerca activa de feina, certificat de discapacitat, etc...). Finalitzat el procés de selecció es comunica a totes les persones candidates el resultat.