Resum dels acords del Ple extraordinari de 10 de juliol de 2023

En aquesta sessió s'ha aprovat el cartipàs municipal per al mandat 2023-2027

11 de Juliol 2023

1.- Donar compte al Ple de la resolució d’alcaldia número E-5676/2023, relativa a la delegació de funcions de l'alcaldia en els regidors i regidores.

Efectuar a favor dels regidors i regidores que a continuació es relacionen una delegació genèrica d’atribucions de gestió i resolució dels assumptes dels seus respectius àmbits competencials d’actuació i que tot seguit es relacionen:

ALCALDIA

Àmbit de Planificació estratègica Martí Pujadas Ferrer

Àmbit de Comunicació i Imatge Martí Pujadas Ferrer

Àmbit de Cooperació, Pau i Drets Humans Álvaro Ferrer Vecilla

Àmbit de Transparència i Bon Govern Francesc Arolas Pou

Àmbit de Processos Participatius Martí Pujadas Ferrer

 

SERVEIS GENERALS

Àmbit d’Hisenda Jordi Terrades Santacreu

Adjunt Àmbit d’Hisenda Martí Pujadas Ferrer

Àmbit de Contractació i Patrimoni Jordi Terrades Santacreu

Àmbit de Recursos Humans i Organització Jordi Terrades Santacreu

Àmbit d’Atenció a la ciutadania Francesc Arolas Pou

Àmbit de Transformació digital i Sistemes tecnològics Álvaro Ferrer Vecilla

 

TERRITORI I SOSTENIBILITAT

Àmbit d’Urbanisme Gemma Giménez Torres

Àmbit d’Obres, projectes i espais verds Gemma Giménez Torres

Àmbit de Medi Ambient Francesc Arolas Pou

Àmbit de Transició energètica i mobilitat Juan M. Segovia Ramos

Àmbit d’Activitats, instal·lacions i Protecció civil Juan M. Segovia Ramos

Àmbit de Via Pública, neteja i gestió de residus Andrea Canelo Matito

Àmbit de Serveis municipals i manteniment Andrea Canelo Matito

Àmbit d’Habitatge Sergi Fernández Bernal

 

EDUCACIÓ I COHESIÓ

Àmbit d’Educació Isabel Llorente Gutiérrez

Àmbit d’Esports Álvaro Ferrer Vecilla

Àmbit de Salut pública i Consum Francesc Arolas Pou

Àmbit de Serveis Socials i Gent Gran Isabel Llorente Gutiérrez

Àmbit d’Igualtat de Gènere i LGTBI+ Maria Villegas Rueda

Àmbit d’Acció comunitària, civisme i barris Rudy Benza Alegría

Àmbit de Acollida i nova ciutadania Rudy Benza Alegría

Àmbit de Seguretat Ciutadana Rudy Benza Alegría

 

CREATIVITAT I PROMOCIÓ ECONÒMICA

Àmbit de Cultura Maria Villegas Rueda

Àmbit de Joventut Martí Pujadas Ferrer

Àmbit d’Ocupació, Promoció Econòmica i Turisme Cinta Aixendri Ruiz

Àmbit de Comerç i Relacions amb les empreses Gemma Giménez Torres

 

2.- Donar compte al Ple de la resolució d’alcaldia núm. E-5674/2023, relativa al nomenament de les tinències d'alcaldia.

Nomenar tinents i tinentes d’alcaldia als regidors i regidores municipals que a continuació es relacionen, i que substituiran a aquesta alcaldessa, per ordre de nomenament, en els casos de vacant, absència o malaltia:

Primer tinent d’alcaldia: Álvaro Daniel Ferrer Vecilla

Segona tinenta d’alcaldia: Gemma Giménez Torres

Tercera tinenta d’alcaldia: Andrea Canelo Matito

Quart tinent d’alcaldia: Jordi Terrades Santacreu

Cinquena tinenta d’alcaldia: Maria Villegas Rueda

Sisè tinent d’alcaldia: Francesc Arolas Pou

Setè tinent d’alcaldia: Rodolfo Benza Alegría

Vuitè tinent d’alcaldia: Juan Manuel Segovia Ramos

 

3.- Donar compte al Ple de la resolució d’alcaldia núm. E-5675/2023, relativa a la designació dels membres de la Junta de Govern Local i competències delegades.

Constituir la Junta de Govern Local, com a òrgan col·legiat municipal de caràcter resolutori, que quedarà integrada pels membres següents:

  • Presidència: alcaldessa

  • Vocals:

Álvaro Daniel Ferrer Vecilla, 1r tinent d’alcaldia

Gemma Giménez Torres, 2a tinenta d’alcaldia

Andrea Canelo Matito, 3a tinenta d’alcaldia

Jordi Terrades Santacreu, 4t tinent d’alcaldia

Maria Villegas Rueda, 5a tinenta d’alcaldia

Francesc Arolas Pou, 6è tinent d’alcaldia

Rudy Benza Alegría, 7è tinent d’alcaldia

Juan Manuel Segovia Ramos, 8è tinent d’alcaldia

4.- Donar compte al Ple de la resolució d’alcaldia núm. E-6100/2023, relativa al nomenament de personal eventual amb efectes 17 de juny de 2023.

Nomenar personal eventual amb efectes del dia 17 de juny de 2023, Carme Barbany Ciurans, com a Assessora-Coordinadora; Albert Soler Fuentes, com a Assessor-Coordinador, Josep Aleix Agustí Canals, com a personal de suport de grup municipal; Hector Botey Colomer, com a personal de suport de grup municipal; Carles Canet Estrany, com a personal de suport de grup municipal.

Establir que la retribució bruta anual per al 2023 per al personal Assessor-Coordinador és de 61.736,30 euros, d’acord amb allò que consta a la Relació de llocs de treball, aprovada en el Ple de 15 de novembre de 2022.

Establir que la retribució bruta anual per al 2023 per al personal de suport de grup municipal és de 34.005,47 euros, d’acord amb allò que consta a la Relació de llocs de treball, aprovada en el Ple de 15 de novembre de 2022.

 

5.- Donar compte al Ple de la constitució dels Grups municipals i designació de portaveus.

Donar compte al Ple de la corporació de la composició dels grups municipals i de la designació dels seus portaveus, de conformitat amb les propostes dels mateixos grups:

El grup municipal socialista té de portaveu: Jordi Terrades i Maria Villegas, portaveu suplent.

Núria Maynou és la portaveu d’ERC i Pau Llobet n’és el portaveu suplent. Per Junts per Granollers, Josep Maria Noguera és el portaveu titular i Laura Sabatés, portaveu suplent. El grup municipal de Granollers Primàries té Joan Ricart de portaveu primer, i Mònica Ribell, portaveu suplent. El Partit Popular, José María Moya n’és el portaveu titular, i Mireia Rubio, portaveu suplent. La portaveu de VOX és Cristina Tarrés.

 

6- Determinar les subvencions dels grups polítics municipals en el mandat 2023-2027, i aprovar la regulació de les justificacions econòmiques i de transparència.

El ple aprova establir una subvenció mensual pel funcionament dels grups polítics municipals que consta d’una part fixa i altra variable en funció del nombre de membres de cada grup. Es determina el component fix és de 1.600 € i el variable de 700 € per a cada membre de grup municipal, amb periodicitat mensual.

Votació: A favor: PSC, ERC, Junts, PP. En contra: Primàries, VOX

 

7.- Establir el règim de sessions ordinàries del Ple i de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament.

Establir que les sessions ordinàries del Ple seran el darrer dimarts de cada mes, a les 19:30 hores, llevat dels períodes vacacionals. En cas que l’últim dimarts sigui festiu, l’alcaldia fixarà la celebració del Ple en el termini màxim dels 10 dies següents.

Establir que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local (JGL) es celebraran cada dimarts a les 12 hores. En cas de que el dimarts sigui festiu, aquesta es convocarà en els dos dies hàbils següents.

Votació: aprovat per unanimitat

 

8.- Delegar funcions del Ple en la Junta de Govern Local.

Delegar a la Junta de Govern Local les atribucions plenàries que es relacionen a continuació:

 

  1. L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.

  2. La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament.

  3. La declaració d'incompatibilitats o de compatibilitats del personal al servei de la corporació.

  4. L'acceptació de la cessió gratuïta de terrenys destinats a vials i zones verdes.

  5. L'aprovació de l’establiment i modificació dels preus públics que es meritin en la prestació de serveis i activitats.

  6. L'exercici de la potestat sancionadora per infraccions greus i molt greus derivades de l’aplicació de la normativa en matèria de tinença d'animals potencialment perillosos.

  7. L’aprovació dels expedients de reconeixement extrajudicial de crèdits.

 

Les atribucions que han estat delegades s’hauran d’exercir en els termes i dins els límits previstos en la normativa de règim local, el ROM i en aquesta delegació.

Votació: A favor: PSC. Abstenció: ERC, Junts, PP, Primàries, VOX.

 

9.- Aprovar la constitució de les comissions informatives de caràcter permanent i designació dels seus membres.

El ple estableix com a òrgans complementaris de l’organització municipal les comissions informatives següents:

Comissió Informativa de Serveis Generals

Comissió Informativa de Territori i Sostenibilitat

Comissió Informativa d’Educació i Cohesió Comissió Informativa de Creativitat i Promoció Econòmica

Les comissions informatives estaran formades per un representant de cada grup polític.

La composició i l’àmbit material de les comissions informatives serà el següent:

 

Comissió Informativa de Serveis Generals

Presidència:

Jordi Terrades Santacreu en representació del Grup Municipal Socialista.

Martí Pujadas Ferrer suplent en representació del Grup Municipal Socialista.

Vocals:

Montse Guri i López en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Núria Maynou i Hernández suplent en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Josep Maria Noguera en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Oriol Vila Castelló suplent en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Joan Ricart Angulo en representació del grup municipal Granollers Primàries.

Mònica Ribell i Bachs suplent en representació del grup municipal Granollers Primàries.

José Maria Moya Losilla en representació del grup municipal Partit Popular.

Mireia Rubio Encinas suplent en representació del grup municipal Partit Popular.

Cristina Tarrés Martínez en representació del grup municipal Vox

Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió de l’Alcaldia i de Serveis Generals.

Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:

Francesc Arolas Pou.

Àlvaro Ferrer Vecilla.

 

Comissió Informativa de Territori i Sostenibilitat

Presidència:

Gemma Giménez Torres en representació del Grup Municipal Socialista.

Andrea Canelo Matito suplent en representació del Grup Municipal Socialista.

Vocals:

Núria Maynou i Hernández en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Enric Gisbert Tomàs suplent en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Laura Sabatés en representació del grup municipal Junts per Granollers

Oriol Vila Castelló suplent en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Mònica Ribell i Bachs en representació del grup municipal Granollers Primàries.

Joan Ricart Angulo suplent en representació del grup municipal Granollers Primàries.

José Maria Moya Losilla en representació del grup municipal Partit Popular.

Mireia Rubio Encinas suplent en representació del grup municipal Partit Popular.

Cristina Tarrés Martínez en representació del grup municipal Vox.

 

Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió de Territori i Sostenibilitat.

Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:

Francesc Arolas Pou

Juan Manuel Segovia Ramos

Sergi Fernàndez Bernal

 

Comissió Informativa d’Educació i Cohesió

Presidència:

Àlvaro Ferrer Vecilla en representació del Grup Municipal Socialista.

Isabel Llorente Gutierrez suplent en representació del Grup Municipal Socialista.

Vocals:

Pau Llobet i Roura en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Montse Guri i López suplent en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Oriol Vila Castelló en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Josep Maria Noguera Amiel suplent en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Joan Ricart Angulo en representació del grup municipal Granollers Primàries.

Mònica Ribell i Bachs suplent en representació del grup municipal Granollers Primàries.

José Maria Moya Losilla en representació del grup municipal Partit Popular.

Mireia Rubio Encinas suplent en representació del grup municipal Partit Popular.

Cristina Tarrés Martínez en representació del grup municipal Vox.

Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió d’Educació i Cohesió.

Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:

Maria Villegas Rueda

Francesc Arolas Pou

Rudy Benza Alegría

 

Comissió Informativa de Creativitat i Promoció Econòmica

Presidència:

Maria Villegas Rueda en representació del Grup Municipal Socialista.

Cinta Aixendri Ruiz suplent en representació del Grup Municipal Socialista.

Vocals:

Enric Gisbert Tomàs en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Pau Llobet i Roura suplent en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana.

Laura Sabatés en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Josep Maria Noguera Amiel suplent en representació del grup municipal Junts per Granollers.

Mònica Ribell i Bachs en representació del grup municipal Granollers Primàries.

Joan Ricart Angulo suplent en representació del grup municipal Granollers Primàries.

José Maria Moya Losilla en representació del grup municipal Partit Popular.

Mireia Rubio Encinas suplent en representació del grup municipal Partit Popular.

Cristina Tarrés Martínez en representació del grup municipal Vox.

Li correspon l’estudi i dictamen dels assumptes que s’hagin de sotmetre al Ple i els que hagin estat delegats a la Junta de Govern Local pel Ple de l’Ajuntament, relatius als àmbits competencials de gestió de Creativitat i Promoció Econòmica

Els regidors de govern amb facultats relatives a aquesta Comissió Informativa són:

Gemma Giménez Torres

Martí Pujadas Ferrer

Votació: A favor: PSC, Junts, PP, VOX. Abstenció: ERC, Primàries

 

10.- Aprovar la constitució de la Comissió Especial de Comptes i designació dels seus membres.

El ple aprova constituir la Comissió Especial de Comptes amb la següent composició:

Presidència:

Jordi Terrades Santacreu en representació del Grup Municipal Socialista

Martí Pujadas Ferrer suplent en representació del Grup Municipal Socialista

Vocals:

Núria Maynou i Hernández en representació del grup municipal ERC

Montse Guri i López suplent en representació del grup municipal ERC

Josep Maria Noguera Amiel en representació del grup municipal Junts per Granollers

Laura Sabatés Ortega suplent en representació del grup municipal Junts per Granollers

Joan Ricart i Angulo en representació del grup municipal Primàries Granollers Mònica Ribell i Bachs suplent en representació del grup municipal Primàries Granollers

José Maria Moya Losilla en representació del grup municipal Partit Popular

Mireia Rubio Encinas suplent en representació del grup municipal Partit Popular

Cristina Tarrés Martínez en representació del grup municipal Vox

 

Votació: aprovat per unanimitat

 11.- Nomenar representants municipals en diferents entitats públiques i privades, i dels organismes de la corporació.

El ple aprova el nomenament dels representants municipals als organismes municipals del Patronat del Museu de Granollers i Granollers Mercat; i el nomenament dels representants municipals als organismes assessors de participació sectorial i territorials: Consell de Ciutat, Consell de Poble de Palou, Consell Escolar Municipal, Taula de seguiment del Pla Jove, Agrupació de Municipis Titulars del Servei de Transport Urbà de la Regió Metropolitana de Barcelona (AMTU), Associació Catalana de Municipis (ACM), Associació Internacional de Ciutats Educadores, Associació de Municipis de l’Arc Metropolità de Barcelona, Associació Xarxa C-17; Associació Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària, Consorci per a la Defensa de la Conca del Riu Besòs, Consorci per a la Normalització Lingüística, Consorci de Gestió de Residus del Vallès Oriental, Consorci Localret, Consorci de Salut i Social de Catalunya, Consorci Transversal, Xarxa d’Activitats Culturals, Consell de Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental, Consorci administratiu centre d’educació especial Montserrat Montero, Consorci Teledigital Granollers, Consorci de Promoció Enoturística del Territori DO Alella, Vallès Oriental Televisió SLU (VOTV), Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP), Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, Mayors for Peace, Red de Ciudades por la Agroecología, Red Española de Ciudades por el Clima (secció de la FEMP), Red Biodiversidad 2010, Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat,

Xarxa de Ciutats i Pobles pels Drets Humans, Xarxa Local pels Nous Usos del Temps, Xarxa Cultura i Proximitat, Xarxa Local de SAD, Xarxa Local de Prevenció de Drogodependències, Xarxa Local de Consum, Xarxa de Mercats Municipals Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya, Xarxa de Custòdia del Territori, Xarxa Local per a la Diversitat i la Ciutadania, Creu Roja Comitè Comarcal/local a Granollers-Aiguafreda-l’Ametlla, Fundació Privada Hospital Asil de Granollers, Fundació Privada BM Granollers, Fundació Maspons i Camarasa, Fundació Pública de l'Orquestra de Cambra de Granollers i Fundació El Xiprer Vallès Oriental

Votació: aprovat per unanimitat

 

12.- Establir el règim de dedicació i retribucions dels càrrecs electes, i el règim d’assignacions per assistència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats.

El ple acorda que l'import a percebre pels membres de la corporació que exerciran el seu càrrec en règim de dedicació exclusiva o parcial, seran:

Alcalde amb dedicació exclusiva 69.295,24 euros bruts anuals.

Tinent/a d’alcaldia i regidor amb dedicació exclusiva 58.000,00 euros bruts anuals.

Regidor/a amb dedicació parcial del 75% 43.500,00 euros bruts anuals.

Regidor/a amb dedicació parcial del 50% 29.000,00 euros bruts anuals. Regidor/a amb dedicació parcial del 25% 14.500,00 euros bruts anuals.

Els regidors i regidores que exerciran el càrrec en règim de dedicació exclusiva són: Alvaro Ferrer, Gemma Giménez, Andrea Canelo, Maria Villegas, Francesc Arolas, Rudy Benza, Juan Manuel Segovia, Martí Pujadas i Isabel Llorente.

En dedicació parcial al 50 %: Cinta Aixendri i Sergi Fernández.

Els membres de la corporació que no exerceixen les seves funcions amb dedicació exclusiva ni parcial rebran per l’assistència al ple, 1.200,00 euros per regidor, fins a un màxim de 12 sessions anuals i per l’assistència a la Junta de Portaveus que es celebra just abans dels plens ordinaris, 500,00 euros pels portaveus dels grups municipals.

Votació: A favor: PSC, Junts, PP. En contra: Primàries, VOX. Abstenció: ERC

 

 

13.- Modificar la Plantilla i la relació de llocs de treball.

El ple aprova la modificació de la plantalla amb la creació d’una plaça de personal eventual de Personal de suport de grup municipal i la dotació del lloc de treball de Personal de suport grup municipal.

Votació: A favor: PSC, ERC, Junts, PP, Primàries. Abstenció: VOX

 

14.- Determinar el nombre, característiques i retribucions personal eventual.

El ple acorda 9 places i llocs de treball de personal eventual: 3 assessors-coordinadors i 6 personal de suport grup municipal. S’acorden les retribucions econòmiques, que percebrà el personal eventual d'acord amb el detall següent: Assessor/a-Coordinador/a: retribució brut anual: 61.736,30 euros i personal de suport grup municipal: retribució brut anual: 35.000.00 euros.

Votació: aprovat per unanimitat