Resum dels acords de Ple de 28 de d'abril de 2020

28 d'Abril 2020

Aquest dimarts dia 28 d'abril, a les 19.30 h, s'ha fet virtualment la sessió plenària del mes d'abril, a causa de la situació excepcional d’emergència sanitària i la vigència de l’estat d’alarma pel Covid-19, amb l'ordre del dia següent:

 

 1.- Aprovar l'acta del Ple de la sessió ordinària del dia 31 de març de 2020.

 2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 3, 10, 17, 24 i 31 de març de 2020.

 3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats.

 

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.- Donar compte de la Resolució d’alcaldia E-2271/2020, de 9 d’abril, relativa a l’aprovació de la liquidació del pressupost de l'Ajuntament, exercici 2019.

 

S'aprova la liquidació del Pressupost de l'Ajuntament corresponent a l'exercici 2019 que es concreta en un resultat pressupostari ajustat de 8.020.410,24 euros i un romanent de tresoreria disponible de 8.640.175 euros, que podrà utilitzar-se parcialment quan es tanquin els comptes anuals de les empreses municipals però que tindrà limitada la seva aplicació a causa de la normativa estatal sobre estabilitat pressupostària que restringeix la destinació d'aquest estalvi.

Igualment, l'equip de govern no vol fer un ús extensiu d'aquest romanent a causa de la incertesa i de l'impacte que pot tenir sobre les finances municipals la crisi provocada pel COVID-19. Tot i així, la intenció és destinar 1,5 milions d'euros per a un pla de xoc que es vol consensuar amb tots els grups municipals del consistori. 

El resultat pressupostari de 2019 ha estat motivat per uns majors ingressos sobre les previsions municipals de 3 milions d'euros, principalment de l'impost de construccions i sobre les plusvàlues i per un estalvi en la despesa de prop de 5 milions d'euros. 

 

5.- Donar compte de la Resolució d'alcaldia E-2305/2020, de 14 d’abril, relativa a l’aprovació de la liquidació del pressupost del Patronat Municipal del Museu, exercici 2019.

 

El resultat pressupostari ajustat del Patronat Municipal del Museu és de 94.342,28 euros i es considera com a romanent de tresoreria disponible l'import de 724.131,67 euros, després de reduir la disponibilitat del romanent de tresoreria per a despeses generals.

 

6.- Donar compte de la Resolució d'alcaldia E-2307/2020, de 14 d'abril, relativa a l'aprovació d'un paquet de mesures econòmiques per a contrarestar els efectes de la pandèmia del coronavirus.

 

Es disposa que es duguin a terme els tràmits oportuns i necessaris per tal de donar compliment a les mesures econòmiques acordades per la Junta de Portaveus de 18 de març:

 

- Reducció de la part proporcional que representi l’estat d’alarma en la quota anual del preu públic de recollida de residus comercials i industrials als comerços, establiments de restauració, autònoms i empreses afectats per la impossibilitat d’obertura al públic.

- No cobrament de les quotes corresponents als serveis municipals no prestats per l’aturada de l’activitat (entre d’altres, els serveis de les escoles bressol municipals i els de l’Escola Municipal de Música i el Conservatori).

- Reducció de les taxes per ocupació o aprofitament especial de la via pública pels dies que no s’ha exercit l’ocupació o aprofitament en aplicació de l’estat d’alarma decretat. En concret, es reduirà la taxa de taules i cadires i la taxa per parades del mercat setmanal per impossibilitat d’aprofitament de l’espai públic pels dies que no s’ha pogut exercir l’activitat a tots els afectats mentre duri l’estat d’alarma. En aquells casos on encara no s’hagi pagat la taxa, es procedirà a la reducció per la part proporcional.

- Suspendre el servei d’estacionament regulat en l’àrea verda i blava mentre estigui en vigor la situació d’estat d’alarma.

- Facilitar els ajornaments o fraccionaments amb plans individuals per cada ciutadà o empresa, en funció de la situació concreta.

- Permetre l’ajornament o fraccionament del pagament dels tributs de cobrament periòdic, prèvia sol·licitud i sense interessos, quan el pagament es faci dins de l'exercici 2020.

- Garantir el compliment dels terminis de pagament contrets amb els proveïdors.

 

Disposar que es duguin a terme els tràmits oportuns i necessaris per tal de donar compliment a un segon paquet de mesures que es concreten en:

- Suspendre i reduir els pagaments per la utilització d’equipaments i instal·lacions municipals. Es reduiran els pagaments en proporció al temps que duri l’estat d’alarma. Cas que ja s’haguessin efectuat pagaments que afectin a aquest període, es procedirà a la devolució de la part proporcional corresponent o bé es compensarà amb les liquidacions que s’efectuïn un cop finalitzat l’estat d’alarma.

 

- Simplificar els tràmits per a l’ajornament o fraccionament de deutes.

S’instarà la modificació de l’article 44.5 de l’Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals.

 

7.- Ratificar la Resolució de la regidoria d’Hisenda núm. E-2140/2020, de 31 de març, per la qual s’aprova l’obertura extraordinària de bestretes de caixa fixa de diverses àrees de l’Ajuntament de Granollers per a l’any 2020.

 

S'habilita a dos treballadors municipals per tal de que puguin gaudir d’una segona bestreta i efectuar les provisions de fons extraordinàries en concepte de bestreta de caixa fixa mentre es mantingui l’estat d’alarma.

 

8.- Ratificar la Resolució de la regidoria d’Hisenda núm. E-2217/2020, de 2 d’abril, per la qual s’aprova la modificació de l’article 34.4 de les Bases d’execució del pressupost de l’Ajuntament de Granollers per a l’any 2020.

 

S'acorda la modificació de l’article 34.4 de les bases d’execució en el sentit que les obligacions adquirides i justificades amb càrrec a les bestretes podran superar el límit general dels 1.000 € sempre que siguin per despeses necessàries relacionades amb la pandèmia del Covid-19.

 

9.- Aprovar inicialment la modificació puntual de la Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals.

 

S'aprova inicialment la modificació puntual de la Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals en el sentit de modificar el punt 5 de l’article 44. Ajornaments i fraccionaments, que passa a tenir el redactat següent: «5. La persona que fa la petició garantirà el deute mitjançant aval bancari solidari quan l’import del deute pel qual es demana l’ajornament o fraccionament sigui superior a 30.000 euros, i adjuntarà a la sol·licitud el compromís exprés d’aval de l’entitat de dipòsit. Així mateix, podrà oferir alguna de les garanties previstes en l’article 82 de la Llei general tributària i en la normativa recaptatòria.»

.

10.- Aprovar la modificació 2/2020 de la Relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Granollers.

S'aprova la modificació de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Granollers que implica la creació de diversos llocs de treball i també s'aproven les retribucions corresponents que s’aplicaran en un període de 4 anys, des de l’any 2019 i fins a l’any 2022, segons el que es va acordar en la Mesa de Negociació de febrer de 2019. 

 

Votació: A favor, PSC i Ciutadans. Abstencions:  ERC, Junts per Granollers i Primàries

 

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT

 

11.- Ratificar la Resolució d’Alcaldia número E-2214/2020, de 2 d’abril, relativa a aprovar la gratuïtat temporal de les tarifes d’aplicació en l’exercici 2020 corresponents als títols de transport propis i/o socials del servei de transport col·lectiu urbà de viatgers per carretera del municipi de Granollers, exclusivament durant el període de vigència del Reial Decret-llei 10/2020.

 

En aquesta resolució s'aprovava la gratuïtat temporal de les tarifes d’aplicació en l’exercici 2020 corresponents als títols de transport propis i/o socials del servei de transport col·lectiu urbà de viatgers per carretera del municipi de Granollers, exclusivament durant el període de vigència del Reial Decret-llei 10/2020, de 29 de març, que regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores per compte aliè que no prestin serveis essencials, per tal de reduir la mobilitat de la població en el context de la lluita contra el COVID-19.

 

12.- Aprovar l'Addenda de pròrroga del Conveni de col·laboració i encàrrec de gestions entre l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament de Granollers relatiu a l'Oficina local d'habitatge/borsa de mediació situada en aquest municipi, per a l'any 2020.

 

S'aprova l’Addenda de pròrroga del Conveni de col·laboració i d’encàrrec de gestions entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Ajuntament de Granollers, relatiu a l’oficina d’habitatge/borsa de mediació situada en aquest municipi, per a l’any 2020. S'acorda que les obligacions que dimanen de l’Addenda de pròrroga del Conveni a càrrec de l’Ajuntament de Granollers són assumides a través de la societat Granollers

Promocions, SA i que així mateix serà la destinatària de les aportacions econòmiques per al finançament de les despeses derivades de l'addenda del conveni.

 

Votació: A favor, PSC, ERC i Ciutadans. Abstencions: Junts per Granollers i Primàries