L’Ajuntament de Granollers revalida el Segell Infoparticipa per la seva qualitat i transparència informativa

L’Ajuntament incorpora un nou xatbot a la seu electrònica per agilitzar l’atenció a la ciutadania

07 d'Abril 2025
+
L’Ajuntament de Granollers ha estat reconegut novament amb el Segell Infoparticipa per la seva qualitat i transparència informativa

L’Ajuntament de Granollers ha estat reconegut de nou per la seva qualitat i transparència informativa amb el Segell Infoparticipa. L’Ajuntament compleix amb el 98 % dels indicadors del mapa Infoparticipa, que es fa anualment des de la Universitat Autònoma de Barcelona per avaluar la qualitat, l’eficàcia i la transparència comunicativa de les webs de les diferents administracions.

El 31 de març s’ha fet, a la Sala d'actes del rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona, l'acte de lliurament de la 12a edició dels Segells Infoparticipa. L’Ajuntament de Granollers ha revalidat el Segell, que en aquesta ocasió han rebut 145 ajuntaments, consells comarcals i diputacions. És un guardó atorgat pel grup de recerca Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència (ComSET) de la Universitat Autònoma de Barcelona, als municipis que obtenen una quantitat determinada d’indicadors positius. En el cas de les poblacions amb més de 50.000 habitants, s’atorga el segell a partir d’un 95 % d’indicadors positius.

Per determinar el percentatge d’indicadors positius, Infoparticipa avalua l’índex de compliment de transparència dels webs corporatius a partir d’aplicar una sèrie d’indicadors, elaborats en forma de preguntes, que responen a cinc qüestions: qui són els representants polítics, com gestionen els recursos col·lectius, com gestionen els recursos econòmics, quina informació proporcionen sobre el municipi i la gestió dels recursos col·lectius i quines eines ofereixen per a la participació ciutadana. Els resultats obtinguts per cada ajuntament es poden consultar públicament i contrastar amb totes les administracions en la següent web: www.infoparticipa.info

Cada any, l’avaluació augmenta el nivell d’exigència i en aquesta ocasió, com a novetat, ha valorat l’existència d’una Bústia Ètica. L'Ajuntament de Granollers va implementar ja el 2022 la Bústia Ètica, un canal electrònic segur que permet a qualsevol persona informar, de manera anònima i confidencial, sobre possibles males pràctiques o conductes irregulars dins de l'administració municipal i el seu sector públic. Aquesta iniciativa s'emmarca en el compromís del consistori per promoure la integritat i el bon govern en la gestió pública, i garanteix la confidencialitat de les persones alertadores, oferint la possibilitat de presentar denúncies de forma anònima. Les comunicacions rebudes són analitzades i gestionades seguint un protocol d'actuació que assegura una resposta adequada a cada situació.

Xatbot seu electrònica

Justament amb l’objectiu de continuar millorant la transparència informativa i agilitzar l’atenció a la ciutadania, l’Ajuntament acaba de posar en marxa un nou servei d'assistència a la tramitació electrònica. Es tracta d’un xatbot que apareix com a botó emergent a la banda inferior dreta quan accedeixes a la seu electrònica i que t’ofereix assistència a la tramitació amb respostes sobre temes com:

  • Impostos i taxes: Pagament, consulta i obtenció de duplicats de rebuts, domiciliació bancària.

  • Multes i sancions: Consulta i pagament de multes.

  • Carpeta ciutadana: Accés a tràmits personalitzats i informació administrativa.

  • Ofertes d’ocupació: Consultar i sol·licitar llocs de treball de l’Ajuntament.

  • Tràmits relacionats amb vehicles: Autoliquidacions, pagament d’impostos, sol·licitud d’aparcament.

  • Serveis a la ciutadania: Diferents gestions municipals accessibles en línia.

Aquest nou sistema ofereix suport en la tramitació dels temes més consultats i complementa l’assistència que ofereix l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania per telèfon i de forma presencial.