Més de 1.500 alumnes participen a la primera Trobada Intercentres de Ciutats Educadores

El Palau d’Esports acull aquesta activitat vinculada al Congrés Internacional de maig de 2026

03 de Desembre 2025
+

El Congrés Internacional de Ciutats Educadores continua generant activitats al seu voltant. Des d’avui i fins dijous 4 de desembre, més de 1.500 alumnes es reuneixen al Palau d’Esports per celebrar la primera Trobada Intercentres del Congrés d’Infants i Adolescents, un esdeveniment creat en motiu de la cita internacional que Granollers viurà el 2026.

Cada dia es fan dues sessions. La primera amb alumnes de secundària, de 8.30 a 10 h, i la segona amb alumnes de primària, de 10.30 a 12 h. La trobada reuneix una vintena de centres educatius de Granollers, Canovelles, les Franqueses i la Roca. L’objectiu és que els estudiants expliquin els diferents processos creatius que estan duent a terme a les seves escoles i instituts.

La feina que aquests alumnes estan fent a les aules pretén reforçar el sentiment de comunitat, el pensament crític i la creativitat, precisament, els tres eixos sobre els quals girarà el Congrés Internacional de Ciutats Educadores que es farà a a Granollers del 26 al 29 de maig de 2026.

 

 

185 experiències presentades al Congrés Internacional de Ciutats Educadores de Granollers

El Congrés Internacional de Ciutats Educadores ha rebut 185 experiències provinents d’arreu del món. En concret, han arribat propostes de 95 ciutats –16 països–, amb l’objectiu de ser seleccionades per ser presentades al Congrés. La xifra encara podria créixer una mica més, en les properes setmanes. Les experiències provenen de ciutats com Seül (Corea del Sud), Buenos Aires (Argentina), Brussel·les (Bèlgica), Bolonya (Itàlia), Katowice (Polònia), Lisboa (Portugal), São Paulo (Brasil), Montevideo (Uruguai), Caguas (Puerto Rico), Medellín (Colòmbia) i Maputo (Moçambic). També n’hi ha de municipis de Catalunya i d’altres punts de l’estat espanyol. Totes aquestes experiències, que han presentat ajuntaments i institucions municipals, tenen a veure amb els tres eixos del al Congrés: la cohesió social, el pensament crític i la creativitat. En els propers mesos, el Comitè Científic del Congrés haurà de fer la tria definitiva d’aquestes experiències, que opten a ser presents a Granollers En el procés de selecció es tindrà en compte, per exemple, que l’experiència aporti solucions a problemes socials, que es dirigeixi a col·lectius vulnerables, que tingui un impacte social contrastat, o que es pugui aplicar a altres municipis, entre molts altres criteris. Durant el Congrés es podran descobrir i compartir aquestes experiències entre les 500 ciutats que formen part de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores.