Procés únic d'inscripció

FASE 1: SOL·LICITUD DE PLAÇA

Per poder-se inscriure en alguna de les activitats incloses en el programa Fes-te l'Estiu 2020, s'haurà de fer primer una sol·licitud de plaça per a cada nena o nen que hi vulgui participar. Es podran escollir fins a tres opcions diferents d'entre les activitats programades. La sol·licitud s'haurà de tramitar mitjançant un formulari en format digital que caldrà emplenar amb totes les dades obligatòries que hi apareixen. Quan s'enviï, se li assignarà un número de referència i la sol·licitud de plaça es registrarà en una base de dades que gestionarà l'Ajuntament de Granollers. La sol·licitud de plaça es podrà fer, sense aportar cap documentació i sense certificat digital, de dues formes:

PER INTERNET

Entre l’1 i el 7 de juny es podran enviar les sol·licituds de plaça. No és necessari disposar de certificat digital per fer aquest tràmit.

AMB SUPORT TELEFÒNIC AL TRÀMIT:

Si teniu alguna dificultat per emplenar la sol·licitud, us oferim un servei d’orientació telefònica trucant al telèfon 938 426 849. Si malgrat aquesta ajuda no us és possible fer el tràmit, us atendrem presencialment amb cita prèvia, els dies 4 i 5 de juny en horari de 9 a 14 h i de 16 a 18 h. La sol·licitud de la cita prèvia s’ha de tramitar en aquest enllaç.

 

FASE 2: ASSIGNACIÓ DE PLACES

Una vegada es tanqui el termini per sol·licitar les places d'aquest programa, a les 0 h del dia 7 de juny de 2020, s'iniciarà el procés per assignar-les. Cadascuna de les activitats té un nombre màxim de places disponibles i, en funció d'aquest factor i de les sol·licituds rebudes, l'Ajuntament de Granollers procedirà a confirmar la disponibilitat seguint les gestions i el calendari següents:

  • Les sol·licituds que arribin a partir del dia 8 de juny de 2020 seran considerades com a fora de termini i no formaran part del sorteig per a l'assignació de places que es celebrarà el mateix dia. Aquestes peticions estaran subjectes a la discrecionalitat de l'Ajuntament de Granollers i la seva admissió a la disponibilitat de places.

  • El sorteig del dia 8 de juny tindrà com a finalitat ordenar els llistats de les sol·licituds de plaça a cadascuna de les activitats. L'atzar establirà l'ordre ascendent de les sol·licituds a partir del número total de les que s'hagin registrat i de la previsió de places que s'hagi establert per a cada activitat. Si hi ha hagut més sol·licituds que places disponibles en alguna de les activitats, el sistema assignarà automàticament les segones i terceres opcions, si s'haguessin fet constar a la sol·licitud. El sorteig es farà seguint el mateix mètode que utilitza el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya en el procediment de desempat descrit a la normativa sobre la preinscripció i la matrícula als centres educatius en l’educació obligatòria.

  • El dia 9 de juny es faran públiques les llistes amb la informació provisional de les places assignades a cada activitat. Les llistes es podran consultar a l’Oficina d'Atenció al Ciutadà, al Servei d'Educació i a www.granollers.cat/estiu2020. Tothom que hagi facilitat una adreça de correu electrònic en rebrà un, amb la informació de la plaça assignada i el cost de l’activitat en funció dels serveis demanats.

  • Entre els dies 10 i 11 de juny es podran sol·licitar modificacions en les condicions de la plaça assignada que hagi estat comunicada a les famílies. Aquestes modificacions poden afectar els períodes de les activitats (quinzenes o quatre setmanes) així com els serveis opcionals triats inicialment (menjador, acollida i tarda). Les peticions s'hauran de fer enviant un correu electrònic a l'adreça festelestiu@ajuntament.granollers.cat i especificant el número d'inscripció i el nom de la nena o el nen inscrit. Si es vol renunciar a la plaça, és important que es comuniqui pel mateix canal dins d'aquest període.

  • El 12 de juny es donarà per tancada la possibilitat de fer canvis en les condicions de la plaça i en els serveis opcionals escollits. També s'eliminaran les places de les famílies que hi hagin renunciat.

  • A partir del 15 de juny s'enviarà a l’adreça de correu electrònic facilitada per la família, la confirmació de la plaça obtinguda a les activitats i s’adjuntaran diversos documents imprescindibles per a la confirmació de la plaça:

    • Full emplenat amb les dades de la plaça assignada i que caldrà tornar signat per part del tutor/a legal de l’infant.

    • Rebut personalitzat amb les dades per fer efectiu el pagament del preu d'inscripció, que es podrà fer mitjançant targeta o banca electrònica on s’indicarà una data màxima de pagament que no es podrà superar.

    • Full informatiu amb les característiques de les activitats on s'ha obtingut plaça i les informacions necessàries per al seu bon desenvolupament.

    • Formulari de declaració responsable sobre la COVID-19 que haurà de signar el tutor/ora legal de l’infant.

           Si no s’ha facilitat cap adreça de correu electrònic, els documents assenyalats es podran recollir durant el procés de matriculació presencial que indiquem en l'apartat corresponent.

 

FASE 3: MATRÍCULA

L'assignació de les places per a les activitats descrites en l'apartat anterior, no garanteix la participació efectiva de les nenes i els nens, si no es tramita la formalització de la matrícula seguint els passos que us indiquem seguidament:

SI EL TRÀMIT ES FA AMB SIGNATURA DIGITAL (CAL DISPOSAR DE CERTIFICAT DIGITAL VIGENT)

Entre el 16 i el 21 de juny es podrà formalitzar la inscripció amb aquest sistema. Per fer-ho caldrà:

  • haver fet efectiu el pagament del rebut lliurat amb l'import corresponent i abans de la data límit que s’indicarà.

  • signar digitalment el document de matrícula que s'ha rebut per correu electrònic. Les dades de la persona que signarà digitalment han de correspondre a les de la persona que ha fet la sol·licitud de la plaça, i hauran de ser de la mare, del pare o la tutora o tutor legal de l'infant que farà les activitats. No seran considerats com a vàlids en aquest tràmit els documents que s’enviïn amb la signatura manual i posteriorment digitalitzats.

  • escanejar o fotografiar el llibre de família o partida de naixement on aparegui la nena o el nen que participarà a les activitats i els seus progenitors o tutors.

  • escanejar o fotografiar la targeta sanitària de la nena o el nen.

  • escanejar o fotografiar el llibre de vacunes de la nena o el nen actualitzat.

  • Emplenar i signar amb certificat digital el formulari de la declaració responsable sobre la malaltia de la COVID-19 que se’ls haurà facilitat.

  • Caldrà enviar tots aquests arxius emplenats i signats a l’adreça festelestiu@ajuntament.granollers.cat dins el termini establert (màxim 21 de juny)

 

SI EL TRÀMIT S’HA DE FER PRESENCIALMENT

Degut a la situació excepcional provocada per la pandèmia de la COVID-19, l’atenció personalitzada per formalitzar les matrícules del programa FES-TE L’ESTIU 2020 es farà únicament amb cita prèvia, ENTRE EL 16 I EL 19 DE JUNY, en horari de 9 h a 14 h i de 16 a 19 h a diverses oficines de suport distribuïdes en el territori per evitar desplaçaments innecessaris. 

La cita prèvia per fer aquest tràmit s’haurà d’obtenir accedint a l’enllaç de cada oficina de suport que es publicarà al web www.granollers.cat/estiu2020

En el moment de ser atesa a l’oficina corresponent, caldrà que la mateixa persona que hagi fet la sol·licitud de la plaça (tutora o tutor legal de l’infant) presenti la documentació següent:

  • original del document d'identitat (no s’han de lliurar fotocòpies)

  • original del llibre de família o de la partida de naixement (no s’han de lliurar fotocòpies)

  • comprovant d'haver fet el pagament de les taxes corresponents

  • Fotocòpia de la targeta sanitària de la filla o el fill inscrita a l'activitat.

  • Fotocòpia del llibre de vacunes actualitzat de la filla o el fill inscrita a l’activitat.

  • Formulari de la declaració responsable sobre la malaltia de la COVID-19 que se’ls haurà facilitat en el correu enviat i que haurà d’estar signada

 

CONDICIONS IMPORTANTS A TENIR EN COMPTE EN LES ADMISSIONS:

  • Les activitats són prioritàriament per a les nenes i els nens residents a Granollers. En cas que hi hagi places vacants en les activitats sol·licitades, es podran admetre inscripcions de famílies no residents, a les quals se'ls aplicaran els preus diferenciats aprovats a les ordenances municipals.

  • No es podran fer les quinzenes en activitats diferents. Una vegada iniciada l'activitat, les famílies que s'hagin matriculat només a la primera quinzena podran sol·licitar ampliar a la segona i, si hi ha places disponibles, hauran d'abonar el preu unitari de quinzena i no es podran beneficiar del descompte fixat en els preus de l'activitat mensual (quatre setmanes).

  • La realització de totes les activitats amb inscripció prèvia queda supeditada a l’assoliment d’un nombre mínim de participants. L’organització es reserva el dret de fer les modificacions oportunes per tal d’assegurar la viabilitat del servei ofert i adequar-lo a la demanda.

  • En el cas dels itineraris del GRA només s'ofereix la modalitat de quatre setmanes.

  • Una vegada confirmada la plaça sol·licitada i formalitzada la inscripció definitiva per a l'activitat, si la família sol·licita la baixa abans de començar l'activitat, no se li retornarà en cap cas l'import satisfet en concepte de matrícula. La viabilitat del retorn de la resta de l'import liquidat serà valorada per l'Ajuntament de Granollers d'acord amb els motius al·legats per la família sol·licitant.

  • En cas de desistiment (renúncia) de l'activitat una vegada ja s'hagin iniciat les activitats per les quals s’ha obtingut plaça, es valorarà la justificació i la documentació al·legades per la família en la sol·licitud de retorn dels imports liquidats i, d'acord amb l'Ordenança Fiscal 2.18 en el seu epígraf 10, es podran retornar els imports entre el 25 %, si la renúncia s’ha fet dins la primera setmana de l’activitat, o el 75 %, si la petició s’ha fet en la tercera setmana de les activitats.