+Aquest dilluns 22 de juny s’ha celebrat a la Sala Francesc Tarafa l’acte de cloenda de la vintena promoció dels Programes de Formació i Inserció – Pla de Transició al Treball (PFI-PTT). Una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de Granollers i el Departament d’Educació, des del curs 2006-2007, que dona resposta a una necessitat de servei públic de qualitat adreçat a joves d’entre 16 i 21 anys, que no han obtingut el graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) i volen definir el seu projecte professional i millorar les seves oportunitats d’accés al món laboral o a estudis postobligatoris.
Un total de 48 alumnes han participat aquest curs en els diferents itineraris formatius dels programes PFI-PTT, dels quals 41 han finalitzat amb èxit la formació. Els cursos preparen l’alumnat per a diferents perfils professionals: Auxiliar de fabricació mecànica, Auxiliar en centres sanitaris i Auxiliar de comerç i atenció al públic.
En total, 14 alumnes han completat el curs d’Auxiliar de fabricació mecànica, 16 el d’Auxiliar en centres sanitaris i 11 el d’Auxiliar de comerç i atenció al públic. Tots tres itineraris es desenvolupen a les instal·lacions del Centre Vallès i estan adscrits a l’Institut Carles Vallbona de Granollers.
Continuïtat formativa i inserció laboral
El programa contribueix a la continuïtat educativa i a la inserció laboral dels participants. Dels 41 alumnes que han finalitzat el programa aquest any, 32 han fet la preinscripció per cursar un cicle formatiu de grau mitjà el proper curs. A més, 9 joves han optat per continuar la seva formació a través d’altres itineraris educatius i 3 han aconseguit la inserció laboral en empreses on han realitzat les pràctiques formatives.





