Resum dels acords del Ple ordinari de 31 de maig de 2022

01 de Juny 2022
+

 

 

1.- Aprovar les actes dels plens de les sessions extraordinàries dels dies 29 de març i 1 d’abril de 2022, i aprovar l’acta del Ple de la sessió ordinària del dia 26 d’abril de 2022.

2.- Control i fiscalització pel Ple dels acords adoptats per la Junta de Govern Local de les sessions dels dies 19 i 26 d’abril, i de les sessions dels dies 3, 10 i 17 de maig de 2022.

3.- Control i fiscalització pel Ple de les resolucions de l'alcaldessa-presidenta i els seus delegats.

4.- Donar compte de la Resolució d’Alcaldia núm. E-3350/2022, de 28 d’abril, relativa a la modificació de les delegacions de competències de l’alcaldia en els regidors i regidores de la corporació.

Es deleguen les competències en l’àmbit de Govern Obert i Transparència, dins de Coordinació de Govern, a favor del regidor Francesc Arolas Pou.

Es deleguen les competències en l’àmbit de Relacions amb la Ciutadania, dins de Coordinació de Govern, a favor de la regidora Pietat Sanjuán Trujillo.

Es deleguen les competències en l’àmbit de Roca Umbert, juntament amb el de Cultura, dins l’Àrea de Creativitat, Promoció Econòmica i Participació, a favor de la regidora Maria Villegas Rueda.

Es deleguen les competències en l’àmbit de Joventut, dins l’Àrea de Creativitat, Promoció Econòmica i Participació, a favor de la regidora Vanesa Jiménez Cano.

 

S’actualitza el règim de delegacions d’atribucions de l’alcaldia en els regidors i regidores de la corporació, establert en els punts primer a novè de la Resolució d’alcaldia E-4310/2019, de 15 de juny, amb incorporació de les presents delegacions i les modificacions efectuades amb anterioritat, amb efectes des de la data de la present resolució, que en el successiu restarà conformat en els termes següents:

“Actualització de la delegació d’atribucions de l’alcaldia en els regidors i regidores de la corporació.

S’estableixen les delegacions genèriques i específiques envers les matèries que formen part de les àrees en què s’organitza l’actuació municipal, a favor dels/de les tinents d’alcaldia i regidors i regidores següents:

 

COORDINACIÓ DE GOVERN Alba Barnusell Ortuño

Àmbit de Comunicació Imatge i promoció de ciutat Álvaro Ferrer Vecilla

Àmbit de Cooperació i Drets Humans Álvaro Ferrer Vecilla

Àmbit de Govern Obert i Transparència Francesc Arolas Pou

Àmbit de Relacions amb la Ciutadania Pietat Sanjuán Trujillo

 

ÀREA DE SERVEIS GENERALS Jordi Terrades Santacreu

Àmbit d’Hisenda Jordi Terrades Santacreu

Àmbit de Contractació i Patrimoni Jordi Terrades Santacreu

Àmbit de Recursos Humans i Organització Jordi Terrades Santacreu

Àmbit de Sistemes tecnològics i societat del coneixement Jordi Terrades Santacreu

 

ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT Albert Camps Giró

Àmbit d’Urbanisme i Planejament Gemma Giménez Torres

Àmbit d’Habitatge Sergi Fernández Bernal

Àmbit d’Obres i Projectes Albert Camps Giró

Àmbit de Medi Ambient i Espais Verds Albert Camps Giró

Àmbit de Transició energètica i mobilitat Juan Manuel Segovia Ramos

Àmbit d’Activitats, Instal·lacions i Protecció civil Juan Manuel Segovia Ramos

Àmbit de Serveis i Via Pública Andrea Canelo Matito

 

ÀREA D’EDUCACIÓ I COHESIÓ Francesc Arolas Pou

 

Àmbit d’Educació Francesc Arolas Pou

Àmbit d’Infància i Adolescència Francesc Arolas Pou

Àmbit d’Esports Álvaro Ferrer Vecilla

Àmbit de Salut pública i Consum Mª del Mar Sánchez Martínez

Àmbit de Serveis Socials i Gent Gran Mª del Mar Sánchez Martínez

Àmbit d’Igualtat de Gènere i LGTBI+ Mª del Mar Sánchez Martínez

Àmbit de Civisme, Convivència i Relacions amb la Comunitat Rudy Benza Alegría

Àmbit de Nova ciutadania Rudy Benza Alegría

Àmbit de Seguretat Ciutadana Rudy Benza Alegría

 

ÀREA DE CREATIVITAT, PROMOCIÓ ECONÒMICA I PARTICIPACIÓ Andrea Canelo Matito

Àmbit de Cultura i Roca Umbert Maria Villegas Rueda

Àmbit de Joventut Vanesa Jiménez Cano

Àmbit de Promoció Econòmica Gemma Giménez Torres

Àmbit de Processos Participatius Andrea Canelo Matito

Es notificarà aquesta resolució a les persones interessades, pel seu coneixement i efectes.

Es dona compte al Ple d’aquesta resolució, per donar compliment al que preveuen els articles 38 i 44.4 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.”

5.- Restar assabentat de la modificació de representants del grup municipal Socialista a diferents comissions informatives.

El Ple es dona per assabentat de la modificació dels representants del Grup Municipal Socialista designats com a titulars i suplents a les comissions informatives de l'Àrea de Serveis Generals, de l'Àrea de Creativitat, Promoció Econòmica i Participació i a la Comissió Especial de Comptes, a proposta del grup municipal, la representació de la qual restarà conformada en el sentit següent:

Comissió Informativa de l’Àrea de Serveis Generals

Titulars: Álvaro Ferrer Vecilla, Jordi Terrades Santacreu, Pietat Sanjuán Trujillo i Francesc Arolas Pou

Suplents: Juan Manuel Segovia Ramos i Maria Villegas Rueda

Comissió Informativa de l’Àrea de Creativitat, Promoció Econòmica i Participació

Titulars: Andrea Canelo Matito, Gemma Giménez Torres, Maria Villegas Rueda i Vanesa Jiménez Cano

Suplents: Pietat Sanjuán Trujillo i Rudy Benza Alegría

Comissió Especial de Comptes

Titulars: Álvaro Ferrer Vecilla, Jordi Terrades Santacreu, Pietat Sanjuán Trujillo i Francesc Arolas Pou

Suplents: Juan Manuel Segovia Ramos i Maria Villegas Rueda

Es comunicarà aquest acord a les persones interessades, als efectes oportuns, i difondre el seu contingut mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la Seu electrònica i al Portal de transparència municipal, en compliment del que disposa la legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació i bon govern.

6.- Modificar el nomenament de representant municipal als òrgans de govern de determinats ens supramunicipals.

Es modifica el nomenament de representats municipals als òrgans de govern d’ens supramunicipals acordat pel Ple en data 09/07/2019, a causa de la renúncia del senyor Josep Mayoral Antigas als càrrecs de regidor i alcalde d’aquest Ajuntament, i designar a l’alcaldessa Alba Barnusell Ortuño com a representant de l’Ajuntament als òrgans de govern dels ens supramunicipals que tot seguit es relacionen:

  • Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU)

  • Associació Catalana de Municipis (ACM)

  • Consorci de Salut i Social de Catalunya

  • Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP)

  • Federació de Municipis de Catalunya (FMC)

  • Fons Català de Cooperació al Desenvolupament

Es comunicarà aquest acord a les citades entitats, pel seu coneixement i efectes.

Aprovat per unanimitat

 

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE SERVEIS GENERALS

7.- Donar compte de l'informe d'Intervenció relatiu al compliment dels criteris d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera en la liquidació del Pressupost 2021.

El Ple dona compte de l'Informe d'Intervenció relatiu al compliment dels criteris d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera en la liquidació del Pressupost 2021.

8.- Donar compte dels informes de control financer definitius realitzats durant l'exercici 2021 per la Intervenció general.

El Ple es dona per assabentat dels informes de control financer realitzats durant l’exercici 2021 per la Intervenció general.

 

9.- Donar compte de l’informe resum anual de l’Ajuntament de Granollers emès per la Intervenció general dels resultats del control intern de l’exercici 2021.

El Ple es dona per assabentat de l’informe resum anual de l’Ajuntament de Granollers emès per part de la Intervenció general en data 29 d’abril del 2022, dels resultats del control intern, que s’estableix a l’article 213 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de l’exercici 2021.

10.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament per crèdits extraordinaris.

El Ple aprova inicialment l'expedient 23/2022/111de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per crèdits extraordinaris per un import de 7.195,00 euros.

S’exposarà al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.

Votació: A favor: PSC, Junts, Ciutadans. Abstenció: ERC, Primàries

11.- Aprovar inicialment la modificació del pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits.

El Ple aprova inicialment l'expedient 24/2022/111 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per suplement de crèdits per un import de 946.211,39 euros.

S’exposarà al públic al Servei de Planificació Econòmica i Control Pressupostari l'expedient i l'acord d'aprovació, previ anunci en el Butlletí Oficial de la Província, per un període de quinze dies durant els quals els interessats podran examinar-los i presentar reclamacions davant del Ple. Cas que no es produeixin reclamacions, l'acord serà automàticament elevat a definitiu.

Votació: A favor: PSC, Junts, Ciutadans. Abstenció: ERC, Primàries

12.- Aprovar inicialment la modificació de la Plantilla de personal de l'Ajuntament de Granollers i de l’entitat pública empresarial Granollers Mercat.

El Ple aprova la inicialment la modificació de la PLANTILLA de personal de l’Ajuntament de Granollers i del personal de l’EPE Granollers Mercat.

Es sotmetrà el present acord a informació pública per un termini de 15 dies mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Provínica i al Diari Oficial de la Generalitat de conformitat amb la legislació vigent. Transcorregut aquest termini, si no s’han presentat al·legacions, s’entendrà elevat a definitiu aquest acord d’aprovació inicial sense necessitat d’adoptar expressament un acord posterior.

Votació: A favor: PSC. Abstenció: ERC, Junts, Ciutadans i Primàries

13.- Aprovar la modificació de la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Granollers i de l’entitat pública empresarial Granollers Mercat.

El Ple aprova la modificació de la RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL de l’Ajuntament de Granollers. El Ple autoritza i disposa la despesa corresponent al punt 1.9 de la part expositiva d’aquesta resolució.

Es publicarà al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya aquesta modificació.

Votació: A favor: PSC. Abstenció: ERC, Junts, Ciutadans i Primàries

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L’ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT

14.- Aprovar la modificació del conveni entre l'Ajuntament de Granollers i l'Administrador d'Infraestructures ferroviàries (ADIF) per a la gestió del sector 110b del POUM de Granollers i la integració del traçat ferroviari al seu pas pel nucli urbà de la ciutat, d’acord amb el text aprovat per ADIF.

El Ple aprova la modificació del Conveni entre l'Ajuntament de Granollers i l'Administrador d'Infraestructures ferroviàries (ADIF) per a la gestió del sector 110b del POUM de Granollers i la integració del traçat ferroviari al seu pas pel nucli urbà de la ciutat, d’acord amb el text aprovat per ADIF.

Per acord de Ple de 29 de març de 2022 es va aprovar la retenció de crèdit d'import 60.000 euros amb càrrec a l’aplicació pressupostària K3100/15100/60906 (Projectes urbanístics) del vigent pressupost 2022 de la corporació, a efectes d'atendre les despeses de contractació dels serveis per l'elaboració del Projecte de parcel·lació i el Projecte d’urbanització del sector 110b, derivats dels compromisos d'aquest conveni.

L'autorització de les despeses de caràcter plurianual derivades dels compromisos econòmics d'aquest conveni es subordinaran a la condició suspensiva de dotació de crèdit adequat i suficient en els respectius pressupostos futurs.

Es publicarà el conveni al Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya i al Portal de la Transparència de l’Ajuntament de Granollers, de conformitat amb els articles 9 i 14 de la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Votació: A favor: PSC, Junts, Ciutadans. Abstenció: ERC, Primàries

15.- Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers, l’Institut Català del Sòl i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’habitatge amb protecció oficial, de lloguer, al carrer Ripollès del Municipi.

El Ple aprova el Conveni de Col·laboració entre l’Ajuntament de Granollers, l’Institut Català del Sòl i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció de 57 habitatges amb protecció oficial, de lloguer, al carrer Ripollès del Municipi.

Es publicarà el conveni al Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya i al Portal de la Transparència de l’Ajuntament de Granollers, de conformitat amb els articles 9 i 14 de la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Aprovat per unanimitat

16.- Adjudicar el contracte del servei públic de recollida de residus i neteja viària del municipi de Granollers.

El Ple aprova la classificació de les ofertes presentades i acceptades a la licitació del contracte del servei públic de recollida de residus i neteja viària del municipi de Granollers.

El Ple adjudica el contracte del servei públic de recollida de residus i neteja viària del municipi de Granollers, a l’empresa UTE FCC-AREMA GRANOLLERS (FCCMEDIOAMBIENTE, SAU-AGUAS, RESIDUOS Y MEDIO AMBIENTE, SA) amb CIF U1062003, atès que ha presentat la millor oferta qualitat preu, per un import de 47.093.527,80 € més 4.709.352,78 € en concepte d’IVA (10%) que representa un total de 51.802.880,58 € per un període executiu de 10 anys., segons prestacions detallades i fets i fonament de dret invocats.

  • Prestació 1: Servei de Neteja per import de 30.668.656,80 € més 3.066.865,68 € d'IVA al 10% , que fa un total de 33.735.522,48 €.

  • Prestació 2: Servei de Recollida per import de 16.424.871,00 € més 1.642.487,10 € d’IVA al 10% que fa un total de 18.067.358,10 €.

S’aprova la disposició de la despesa detallada al punt primer,

Es publicarà aquest acord d'adjudicació, mitjançant anunci en el perfil del contractant i a l’e-tauler de l’Ajuntament. I la formalització al DOUE, al perfil i a l’e-tauler.

Es formalitzarà el contracte corresponent mitjançant document administratiu dins el termini de 5 dies naturals posteriors al transcurs dels 15 dies hàbils següents a la remissió de la notificació d’aquesta adjudicació, de conformitat amb el plec de clàusules administratives particulars.

Es remetrà telemàticament l'expedient de contractació al Registre Públic de Contractes de la Generalitat.

Es faculta l’alcaldessa per a la signatura del present contracte.

Es notificarà a les persones interessades aquesta resolució, amb l'expressió de la possibilitat d'interposar-hi els recursos corresponents.

S’informarà a les empreses que poden accedir als documents que integren la tramitació de la licitació (actes, informes, anuncis, etc) al Perfil del contractant.

Es convidarà a les empreses interessades a consultar la part de les propostes declarades no confidencial segons anunci que es publicarà al perfil del contractant.

Votació: A favor: PSC, Junts, Ciutadans i Primàries. Abstenció: ERC

INFORMACIÓ DE LA JUNTA DE PORTAVEUS

17.- Mocions

17.1.- Moció amb motiu del dia internacional contra l'homofòbia, la lesbofòbia, la transfòbia, la bifòbia i la interfòbia

Presentada pel Grup Municipal Socialista

Aprovada per unanimitat


Primer. Continuar garantint el Punt LGBTIQ+ de Granollers, servei de proximitat per a l'atenció a les persones LGBTIQ+.

Segon. Treballar en el impulsar i establir xarxes de col·laboració amb les entitats i organitzacions del col·lectiu.

Tercer. Realitzar campanyes de formació i sensibilització per reduir la infradenúncia i a la llarga els delictes d'odi al nostre municipi.

Quart. Promoure la formació de la policia local en matèria de prevenció i atenció a les víctimes d’LGBTIQ+-fòbia.

 

17.2.- Moció per demanar al govern espanyol el finançament del reforç Covid escolar

Presentada pel Grup Municipal Esquerra Republicana – Acord Municipal

Moció rebutjada