L’Arrel ha celebrat la seva audiència de final de curs a la Sala de Plens

Els representants del Fòrum de les Adolescències reivindiquen més espais participació juvenil a la ciutat

22 de Juny 2026
+
Audiència pública de l'Arrel-Fòrum de les Adolescències a la Sala Plans

L’Arrel-Fòrum de les Adolescències ha celebrat la seva audiència de final de curs aquest dilluns a la tarda a la Sala de Plens de l’Ajuntament, amb presència de l’alcaldessa, Alba Barnusell, i la regidora d’Educació, Isabel Llorente. Durant la trobada, els i les joves de 12 a 16 anys, representants dels centres educatius de secundària i educació especial de la ciutat, les entitats de lleure i els centres oberts, han compartit la feina desenvolupada durant el curs i han presentat els principals reptes de futur.

Entre les iniciatives destacades aquest curs hi ha hagut el projecte Libèlia, les colònies de l’Arrel, les accions col·laboratives amb diversos agents de la ciutat, la participació al Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya (CNIAC), la sessió intergeneracional amb altres consells de participació i la implicació en activitats relacionades amb la convivència, la igualtat i la memòria històrica.

També s’han posat en valor diverses accions desenvolupades durant l’any, com la participació en l’elaboració del protocol contra les violències masclistes liderat pel Servei d’Igualtat, la lectura del manifest del 8 de març, la trobada amb el Fòrum de les Persones Grans i el Consell dels Infants, la conversa amb el pedagog Francesco Tonucci en el marc del Congrés Internacional de Ciutats Educadores i la participació en l’acte memorial del 31 de maig en record dels bombardejos de 1938.

Pel que fa als projectes de futur, els representants de l’Arrel han plantejat noves propostes orientades a reforçar la participació juvenil a la ciutat. Entre aquestes, han destacat l’impuls de processos participatius vinculats als pressupostos d’inversions del Gra, la creació d’un nou espai de participació destinat a joves majors de 16 anys i l’elaboració d’iniciatives per millorar la convivència ciutadana entre adolescents de 12 i 16 anys.

Amb aquesta audiència, l’Arrel ha reafirmat el seu compromís amb la participació adolescent i ha posat de manifest la importància de donar veu als i les joves, com a protagonistes actius en la construcció d’una ciutat més participativa, inclusiva i compromesa amb les noves generacions.