Acte d'agraïment al voluntariat educatiu

Un total de 118 persones han participat aquest curs al projecte impulsat pel Consell Escolar Municipal

05 de Juny 2015
+
Voluntàries i voluntaris educatius, en l'acte de reconeixement que es va fer a l'escola Mestres Montaña
Dijous l'escola Mestres Montaña de Granollers va acollir l'acte de reconeixement al centenar de persones que han participat durant el curs 2014/15 al projecte de voluntariat educatiu impulsat pel Consell Escolar Municipal (CEM).  
 
En la tercera edició del projecte (iniciat el 3r trimestre del curs 2012-2013),  un total de 118 persones han dedicat una part del seu temps a donar suport a 22 centres educatius -des d'escola bressol fins a formació d'adults-, en àmbits com la lectura, l'estudi assistit, l'acompanyament a sortides i visites, l'alfabetització digital, l'atenció a alumnes nouvinguts, la biblioteca escolar, la reutilització de llibres o el suport a P3 en l'inici de curs, entre altres. Concretament, els centres participants han estat les tres escoles bressol municipals; tots els centres públics de primària i secundària; Escola Pia, Educem, Parc Estudi, CEE M. Montero i el Centre de Formació d'Adults. 
 
La trobada va servir perquè les voluntàries i voluntaris es coneguessin entre ells, compartissin la seva experiència i rebessin el diploma que acredita la seva tasca de suport a les escoles i mestres. En els parlaments, l'alcalde en funcions, Josep Mayoral, els va agrair la feina i va recordar que una ciutat és forta quan "la seva gent és compromesa i agafa les regnes per tirar endavant". Dos voluntaris, M. Eugènia Anta i Josep Lluís Campoy, van agafar també la paraula per recalcar la importància que els voluntaris "sentin que formen part d'un grup" i per explicar les activitats de dinamització que es van fer per enfortir els vincles entre el col·lectiu. Per la seva banda, Pietat Sanjuán, regidora d'Educació en funcions, va explicar que estava orgullosa, sobretot, de les "persones" que hi ha al darrere de projectes com el del voluntariat educatiu.