Cinc alumnes de l'Escola Municipal de Treball i quatre de l'IES Carles Vallbona de cicles formatius de grau superior faran pràctiques professionals a l'estranger aquest curs gràcies a la concessió de beques Erasmus +, a les quals s'hi afegit un complement de 300 euros acordat pel Consell de la Formació Professional de Granollers. Aquest complement es dona per facilitar aquestes estades en pràctiques a l'estranger ja que les beques Erasmus+ per a alumnes de cicles de grau superior estan poc dotades econòmicament.
Els alumnes de l'EMT que faran pràctiques al País de Gal·les són Bernat Gabriel Jorge Anglerill (CFGS administració i finances); Alejandro Peralta Fernández (CFGS automatització i robòtica industrial); Eva Castañeda Fernández (CFGS de dietètica); Sergio Monleón Gargallo (CFGS Laboratori d’anàlisi clínic i control de qualitat) i Gerard Gegúndez Sánchez (CFGS Laboratori clínic i biomèdic). Els alumnes de l'Institut Carles Vallbona són Yasin Radi (CFGS Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma, que farà les pràctiques a Colònia, Alemanya); i els alumnes que faran les pràctiques a Albertville (França) que estudien tots CFGS de comerç internacional: Anas Ben Lechhab, Djiguiba Samoussa i Jean Navarro Núñez.
Erasmus+ és el programa de la Comissió Europea per educació, formació, joventut i esport, que té com a objectiu principal oferir experiència als alumnes tant professional com personal mitjançant estades a l’estranger. Per una banda, es contribueix a que l’alumne s’adapti a les exigències del mercat laboral a escala comunitària, adquirint aptituds específiques, així com millorar la seva comprensió de l’entorn econòmic i social del país en qüestió, al mateix temps que obté experiència laboral. Ajudant l’alumne a adquirir noves habilitats, coneixements i qualificacions, el programa també persegueix que els estudiants siguin més competitius al mercat laboral europeu. S’amplia així la mobilitat laboral necessària dins del camp professional i les adaptacions als canvis en les qualificacions.
Per altra banda, no només s’aconsegueix la competència lingüística professional en llengua estrangera, sinó que també s’adquireix una identitat i maduresa professional motivadora de futurs aprenentatges.
Aquests programes, doncs, ajuden a que els joves estiguin més ben preparats i millorin els seus índexs d’ocupabilitat. Així mateix, contribueixen a reduir l’índex d’abandonament escolar prematur.