El MAC, el punt de trobada del sector audiovisual català

El Mercat Audiovisual de Catalunya arriba al miler d'inscrits

02 de Juny 2016
+
Sessió inaugural del MAC 2016. Foto: Toni Torrillas.

La 17a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya va celebrar-se aquest 1 de juny amb 1.093 inscrits durant tot el dia. Una edició plena de novetats, amb nous públics, un ampli programa amb més de 30 ponències, activitats i demostracions i l’assistència de 59 professionals de referència.

En total es van inscriure 828 persones al certamen i 265 a les dues activitats emmarcades en l’Open MAC: la instal·lació interactiva Babel de Pole Noise i l’espectacle Hay un Wismichu en mi del youtuber Wismichu, Kajal Napalm i JoaquinPA.

Dels inscrits al MAC, cal destacar que van assistir 201 professionals del sector de la comunicació; 126 indústries creatives; 113 representants d’empreses tecnològiques i 147 estudiants.

 

 

 

El MAC es va obrir en aquesta edició a nous públics amb sessions com la taula rodona d'influencers, la sessió del youtuber Ismael Prego i els fundadors de YouPlanet i l'espectacle inclòs en el cicle Open MAC Hay un Wismichu en mi.

Fira MAC va ser un dels espais més visitats pel públic assistent, ubicada per segona vegada a la nau de les encavallades de Roca Umbert, i amb un total de 34 empreses representades. És una xifra que triplica la de l’any passat i constata la consolidació d’una Fira cada vegada més arrelada al territori, amb empreses del sector especialitzades en diferents àmbits i provinents de diversos punts de la geografia catalana.

Amb més de 600 metres quadrats, Fira MAC va estrenar l’espai Tecno MAC, dinamitzat per Xnergic de Tecnocampus Mataró, un projecte creat en un entorn universitari que pretén despertar vocacions tecnològiques entre els joves de 13 a 18 anys. En total van passar per l’espai Tecno MAC 120 persones, que van experimentar amb projectes fets pels estudiants vinculats a la robòtica i l’audiovisual, així com també van assistir a demostracions amb impressores i escàners 3D. Així mateix, la Fira va incloure l’espai Speech Corner, dedicat a les presentacions de les empreses participants. En aquest sentit, 140 persones van assistir a les sessions de VSN, Lavinia, Dfly Vision, A Vista de Drone, Disefoto, Enacast, Nov25Studio, Tecnocampus Mataró, la Universitat de Vic i l’EMAD de la Garriga.

Al llarg de la jornada, van destacar ponències com la d’Elena Neira, professora col·laboradora de Nous Models de Distribució Audiovisual, sobre la Televisió per IP; la sessió a càrrec de membres de La Xarxa sobre la nova plataforma Xarxa Mèdia d’intercavi de continguts i la sessió sobre la Llei de Comunicació Audiovisual Catalana en el nou context tecnològic i cultural a càrrec de Rosa Franquet, catedràtica de la UAB; Roger Loppacher, president del CAC; Joan Manuel Tresserras, professor de la UAB i Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya.

La web del MAC ha tingut més de 6.000 visites diferents durant l’any, 500 de les quals es van produir durant el mateix dia del certamen. La majoria dels vídeos de les sessions de l’Espai 1 es van publicar a la web del MAC el mateix dia del certamen i la resta es podran visualitzar al llarg dels propers dies.