L'ús de la intel·ligència artificial per assolir les competències professionals, pedagògiques i STEAM – EMT Granollers

Convocatòria: 

Subvenció per a l'Impuls digital a l'educació.

Política Palanca:            7. Educació i coneixement, formació contínua i desenvolupament de capacitats

Component:                   19. Pla Nacional de Competències Digitals (digital skills)

Inversió:                        2. Transformació digital de l'educació

 

 Introducció

Aquest component té com a objectiu garantir la formació i la inclusió digital de la ciutadania i els treballadors, i no deixa ningú enrere en el procés de transformació digital de la societat i l'economia. S'adreça així al conjunt de la població, i posa una atenció especial al tancament de la bretxa de gènere i a l'impuls de la formació a les zones en declivi demogràfic.

Per això, el component s'articula a través del Pla Nacional de Competències Digitals, que constitueix alhora un dels principals plans de l'agenda digital del Govern Espanya (Espanya Digital 2025).

Així, el component es vertebra en quatre eixos d’actuació que actuen sobre un conjunt de reptes a abordar:

  • La formació digital transversal per a la ciutadania (ciutadania digital), amb èmfasi en la capacitació digital de dones i nenes, perquè totes les persones puguin, entre altres accions, comunicar-se, comprar, fer transaccions o relacionar-se amb les administracions utilitzant les tecnologies digitals amb autonomia i suficiència.
  • El desenvolupament de competències digitals per a l’educació, des de la digitalització de l’escola fins a la universitat, passant per la Formació Professional.
  • La formació en competències digitals al llarg de la vida laboral (upskilling i reskilling, tant de les persones aturades com empleades), amb focus en el desenvolupament de competències digitals per a les pimes.
  • El foment dels especialistes TIC.

 

Descripció

Edu-Tech AI, projecte de formació dirigit a docents no universitaris de tots els nivells educatius, es focalitza en l'adquisició de competències digitals necessàries per acreditar el nivell B2 de CDD, té en compte les 6 àrees previstes en el MRCDD i els 3 blocs en què estan organitzades, Competències professionals i pedagògiques dels educadors i les competències dels estudiants. Formació híbrida, basada en el coneixement d'eines d'intel·ligència artificial (IA), adquiriran habilitats i coneixements en els eixos temàtics estratègics de pensament computacional, pensament crític, inclusió digital, art i creativitat, comunicació, llenguatges i educació mediàtica, competències de l'àmbit STEAM i els ODS.

Les sessions inclouran l'ús de xarxes docents d'intercanvi d'experiències d'aula on estigui integrat l'ús de la tecnologia digital, la creació de materials transferibles a l'aula, adequats al nivell de CDD del curs i el plantejament de propostes formatives que versin i es relacionin amb metodologies, contingut que parteixin de situacions d'aprenentatge i/o reptes, i impliquin treballar competències específiques de les àrees o matèries.

Objectius

Fomentar el desenvolupament d'un ecosistema educatiu digital d'alt rendiment i perfeccionar les competències i les capacitats digitals per a la transformació digital en l'ús de les tecnologies digitals en els processos d'ensenyament-aprenentatge i en les estratègies pedagògiques que s'hi poden implementar. Formació en els eixos temàtics estratègics, ús de xarxes docents, creació de materials

 

El projecte Edu-Tech AI, busca promoure l'ús de tecnologia digital en l'aula a través de xarxes docents d'intercanvi d'experiències. Els participants treballaran amb una comunitat de docents de diferents àrees i nivells educatius, per aprendre com utilitzar la tecnologia digital a l'aula i compartir les seves bones pràctiques. Les sessions inclouran l'ús d'eines d'intel·ligència artificial (IA) per ajudar a millorar els resultats de l'aprenentatge, l'orientació i compartir recursos entre els docents. A més a més, els participants hauran de crear un portafoli amb evidències d'implementació a l'aula com a avaluació final, que incorpori rubriques i guies d'avaluació i coavaluació, per compartir les seves experiències entre els altres docents. Aquesta xarxa docent permetrà als participants aprendre de forma col·laborativa, compartir recursos i millorar col·lectivament els resultats de l'aprenentatge.

Fites i cronograma

Fase 1: Creació d'un moodle i formació del professorat. Es realitzarà en sessions híbrides, a través de la plataforma de l'institut EMT de Granollers, on es treballaran els eixos temàtics estratègics relacionats amb la CDD. Les sessions inclouran l'ús d'eines d'IA per oferir una formació pràctica i aplicada.

Fase 2: Creació de materials transferibles a l'aula. Els participants hauran de crear materials transferibles a l'aula.

Fase 3: Propostes formatives basades en situacions d'aprenentatge. Els participants hauran de realitzar propostes formatives que versin i es relacionin amb metodologies, contingut i/o currículum, que parteixin de situacions d'aprenentatge i/o reptes, que impliquin treballar competències específiques de les matèries i incloguin els ODS.

Fase 4: Creació de portafoli d'evidències d'implementació a l'aula. Al final del curs, els participants hauran de crear un portafoli amb evidències d'implementació a l'aula com a avaluació.

Inici: 01/02/2023 Finalització: 30/04/2024

Finançament

IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

7.000€