El fons aplega uns 7,2 metres lineals de documents, de l’any 1621 al 1931.
La documentació de l’any 1725 al 1931 és la produïda i rebuda per l’Ajuntament de Palou en l’execució de les seves funcions, competències i serveis sobre el territori i els habitants de Palou al llarg de la seva història.
Inclou una col·lecció de documents de diferents processos civils relacionats amb terres de Palou i que estan dintre la cronologia de 1621 a l’any 1772.
La major part de la documentació del fons és posterior a l’any 1840, que correspon al funcionament dels òrgans de govern del consistori, de l’organització administrativa i de la gestió dels recursos econòmics. Aquest fons és tancat, ja que, a partir de l'1 de gener de l'any 1928, Palou va quedar agregat a Granollers.
En presentem la informació amb aquests documents:
1. Descripció [2]
Explicació del contingut del fons i de les característiques més importants de la seva documentació.
2. Quadre de classificació [3]
Els documents s'han agrupat en 9 apartats que responen a criteris de classificació funcional i tipològica.
3. Catàleg per quadre de classificació [4]
Breu introducció de les diferents tipologies documentals, presentació dels documents segons aquestes tipologies ordenats per cronologia.
Una important selecció de documents estan digitalitzats, estan marcats en blau al catàleg i els podeu consultar a l’Arxiu Digital. [5]
Per accedir als documents, adreceu-vos a l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr), al c. de Sant Josep 7, dins l’horari d’atenció al públic.
Per a més informació, podeu trucar al telèfon 93 842 67 37 o bé escriure a: arxiu@granollers.cat [6].