El conseller Maragall inaugura l'escola bressol municipal Lledoner i el Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius

Autor: Toni Torrillas

30 de Octubre 2009
+

El conseller d’Educació, Ernest Maragall, acompanyat de l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha inaugurat l'escola bressol municipal Lledoner i les noves instal·lacions del Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius de Granollers.

L'escola bressol municipal Lledoner reforça l’oferta educativa de la zona nord de Granollers. El centre, amb una superfície de 1.200 m2, té capacitat per a 94 nens i nenes, i escolaritza aquest curs 89 alumnes de 0 a 3 anys distribuïts en set grups. El seu equip docent està format per 12 educadores.

El centre compta amb un pati exterior, cuina, una sala d’usos múltiples de 56 metres quadrats, un espai familiar, dues aules per a nadons i quatre aules convencionals més, a banda d’altres espais destinats als professionals que treballen al centre.

A Granollers hi ha, actualment, 222 places d'escola bressol municipal distribuïdes entre els centres Lledoner, Tortuga i Cangur.

Durant l'acte d'inauguració, i a proposta del centre, s'ha anunciat la voluntat que l'escola bressol es digui "El Teler".

Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA)

El conseller Maragall també ha inaugurat les noves instal·lacions del Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA) a Granollers, que s’ubiquen en un espai cedit per l’Ajuntament de la capital del Vallès Oriental.

El CREDA ha començat el curs atenent 280 alumnes amb un equip de professionals format per 40 logopedes i una psicopedagoga.

El centre compta amb una cabina d’exploracions audiològiques dotada amb tot l’instrumental necessari (otoscopi, impedanciòmetre, audiòmetre, sonòmetre, etc) per fer un seguiment exhaustiu de les necessitats de l’alumnat i la seva evolució.

Els CREDA són un servei educatiu que donen suport a l’activitat pedagògica dels centres en la seva actuació amb l’alumnat amb trastorns d’audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal social i curricular. A més, atenen i orienten aquest alumnat i les seves famílies.