Comencen les trobades per impulsar propostes per a la millora de l’equitat educativa a la ciutat

Després de conèixer les conclusions de l’estudi sobre escolarització a la ciutat, el Consell Escolar Municipal convoca tota la comunitat educativa a tallers per presentar propostes dirigides a assolir l’equitat en el en el món educatiu

21 de Novembre 2017
+
Presentació de l'estudi al Consell Municipal Escolar. Foto: Toni Torrillas

“En comparació amb la resta de Catalunya, Granollers és un municipi que es pot considerar més avançat que la mitjana pel que fa a l’equitat educativa. Els seus índex de segregació escolar d’alumnat d’origen estranger són sensiblement inferiors a la mitjana catalana en educació primària, i lleugerament superiors a secundària.” Aquesta és una de les conclusions que es desprèn de l’estudi sobre escolarització, encarregat a la Fundació Jaume Bofill i dut a terme pel grup GEPS (Globalització, Educació i Polítiques Socials). Un equip de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, sota la direcció de Xavier Bonal, director del Departament de Sociologia de la mateixa universitat i que té una àmplia experiència en estudis d'aquestes característiques. 

L’estudi recull de forma exhaustiva i detallada informació sobre la situació de l’escolarització a la ciutat. S’assenyala que en la darrera dècada Granollers se situa entre els municipis que han millorat en indicadors d’equitat en l’escolarització. S’ha fet una diagnosi completa sobre les desigualtats educatives a la ciutat i s’han identificat els principals reptes que té un projecte educatiu de ciutat integrador i cohesionat per al segle XXI.

L’estudi analitza també les pautes d’elecció escolar de les famílies, la mobilitat de la població per raó educativa i els efectes d’una proposta de zonificació escolar. 

3 eixos de propostes cap a l’equitat educativa a la ciutat de Granollers

El resultat de l’estudi inclou un conjunt de propostes d’intervenció educativa a diferents nivells de manera participada, en tres eixos: polítiques d’informació, comunicació i canalització de la demanda; polítiques de planificació de l’oferta educativa i mesures per l’escolarització equilibrada i polítiques d’innovació educativa.

Amb l’estudi finalitzat, el Consell Escolar Municipal organitza uns tallers oberts a la participació de la comunitat educativa per tal compartir propostes i línies d’actuació encaminades en aquests tres eixos de treball cap a l’equitat educativa de la ciutat de Granollers.

Les primeres sessions de treball es faran a Can Puntes, a les 18 hores, el dimecres 13 de desembre, que es parlarà de polítiques d’innovació educativa; i el dijous 14 de desembre, que es tractarà sobre polítiques de planificació de l'oferta, de mesures per a l'escolarització equilibrada i d'informació i comunicació de l'oferta educativa.

Us podeu inscriure en aquest enllaç.