32 grups de 17 centres educatius participen a la primera VallèsBot

Els alumnes han creat solucions tecnològiques a reptes de mobilitat

24 d'Abril 2018
+

Aquest dimarts 24 d’abril s’ha celebrat a la nau Dents de Serra de Roca Umbert Fàbrica de les Arts la primera edició de la VallèsBot, un projecte tecnològic i de robòtica nascut del treball en xarxa entre professors, centres educatius, Ajuntaments i el Centre de Recursos Pedagògics. La iniciativa ha proposat als alumnes dels centres participants resoldre problemes de mobilitat en el seu entorn fent servir la robòtica. 

32 grups de 17 centres educatius de primària i secundària de Granollers, Canovelles i la Roca del Vallès han presentat a la VallèsBot les propostes que han treballat durant setmanes a les aules. El treball ha començat amb l’anàlisi dels reptes en matèria de mobilitat dels seus entorns més propers i en la ideació de robots o propostes tecnològiques que puguin solucionar-los. 

La VallèsBot s’ha iniciat amb la visita inaugural dels alcaldes de Granollers, Canovelles i la Roca del Vallès que han conegut un a un els 32 projectes. 12 dels 17 centres participants són de Granollers. L’alcalde Josep Mayoral ha valorat molt positivament els projectes presentats i ha afirmat que la VallèsBot «evidencia que la tecnologia ha entrat amb força a primària i a secundària i això és una molt bona notícia».

La directora dels Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental del Departament d’Ensenyament, Carmina Pinya, ha volgut destacar que aquesta iniciativa, a més del treball de tecnologies digitals, programació i robòtica, «també afavoreix altres competències com el treball en grup i la implicació social amb els problemes de la ciutat».

D’aquesta manera, la VallèsBot ha estat l’aparador on s’han presentat públicament el treball fet per tot l’alumnat dins d’horari lectiu. Els alumnes de primària i secundària han buscat solucions diverses a problemes del seu entorn com millorar els semàfors, la mobilitat de les persones amb discapacitat, la creació de nous carril bici, la seguretat a les rotondes, entre d’altres. El projecte no és competitiu però un jurat ha avaluat les propostes perquè els alumnes puguin aprendre dels comentaris que els han fet.