Empreses i professionals obligats a relacionar-se només electrònicament amb l’Ajuntament

Des d’aquest octubre una nova Llei obliga a societats anònimes i limitades, entitats, professionals col·legiats, i representants a relacionar-se només electrònicament amb l'Ajuntament

17 de Octubre 2016
+
L'alcalde de Granollers Josep Mayoral i el regidor d'Organització i Societat del Coneixement Jordi Terrades, en la roda de premsa

Des d’aquest mes d’octubre una nova Llei obliga a que determinats col·lectius només puguin relacionar-se amb l’Ajuntament electrònicament. És a dir, en la tramitació amb l’Ajuntament s’elimina la documentació en paper. Els “obligats electrònics” són persones jurídiques com societats anònimes i limitades, entitats, professionals col·legiats, i representants d’aquests grups esmentats.

Com cal procedir, doncs, a partir d’ara? Presentant les sol·licituds a l’Oficina Virtual de l’Ajuntament de Granollers que es troba a https://seuelectronica.granollers.cat on també es poden consultar les nostres dades personals. Caldrà disposar del DNI electrònic o qualsevol altre certificat digital acceptat per poder operar.

Un dels canvis més significatius de l’entrada en vigor de la nova Llei és que les notificacions que enviï l’Ajuntament podran no ser en paper, si no que s’enviarà un correu electrònic, que caldrà facilitar a tal efecte, i/o un SMS per avisar que es té a disposició una notificació electrònica.

Les persones físiques i els autònoms resten fora d’aquesta obligació legal.

La nova Llei, 39/2015 del procediment administratiu comú, s’aplica a tot el sector públic: a l’administració general de l’Estat, les comunitats autònomes i els ajuntaments. L’objectiu és fer l’administració més simplificada i sostenible.

Espai de suport a la tramitació electrònica

Com que aquest canvi legal és substancial tant per a l’administració com per les persones obligades electrònicament, l’Ajuntament ha habilitat l’Espai de suport a la tramitació electrònica a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (c. Sant Josep ,7, bxs.), amb horari de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h i dimecres, també de 15 h a 17 h, així com un telèfon específic per aclarir dubtes, el 93 842 66 49.

Es tracta d’un servei, gratuït i sense cita prèvia, pensat per aquelles persones que vulguin conèixer el funcionament dels diferents certificats digitals (i altres sistemes de signatura i identificació) i com tramitar electrònicament amb l'Ajuntament de Granollers.

A més també trobareu informació a https//seuelectronica.granollers.cat/tramitacioelectronica, on també podeu consultarles sessions periòdiques de formació que programa l’Ajuntament sobre aquest tema.