El tram del carrer de Corró, entre Torras i Bages i València, serà de plataforma única

El veïnat d'aquest tram de carrer van conèixer ahir al vespre el projecte que ha redactat l'Ajuntament

13 de Març 2015
+
L'alcalde de Granollers, el regidor d'Obres i Projectes, i el regidor de Serveis Municipals en la presentació del projecte de conversió en plataforma única d'un tram del carrer de Corró
Un tram del carrer de Corró, amb plataforma única
L’objectiu és que el tram del carrer de Corró, entre els carrers de Torras i Bages i València, de 250 metres lineals, sigui més accessible i còmode per als vianants, per la qual cosa el vial estarà format per un carril asfaltat de 2,60 m d'amplada i una zona de vorera pavimentada amb llambordes de formigó de diferents colors i amplada variable, tot a un mateix nivell.  
En el carril central asfaltat, es col·locarà una rigola al centre, amb nous embornals, per a la recollida d’aigües superficials. També s’aprofitarà l’actuació, que té una superfície de 1.485 m2, per renovar serveis com el clavegueram, el tub d’aigua potable i es soterraran les línies elèctriques i telefòniques aèries. A més, com en totes les obres que promou l’Ajuntament de Granollers en els darrers anys, es farà la instal·lació per on passaran els serveis de telecomunicacions.
 
Properes obres en un tram del carrer de Sant Josep de Calassanç
Una altra de les actuacions que començarà properament serà el del tram del carrer de Sant Josep de Calassanç, entre Lliri i Conestable de Portugal. Es tracta d'un vial amb unes voreres molt estretes que no arriben als 80 centímetres d’amplada, un carril de circulació en sentit sud i una franja d’aparcament al costat oest, que fa uns anys es va eliminar per donar més amplada al vehicle i al vianant, on actualment hi ha unes pilones de plàstic. 
Amb l’objectiu de donar prioritat al vianant i adaptar-se a la normativa d’accessibilitat es convertirà aquest tram de carrer en plataforma única a un sol nivell, seguint el mateix criteri que s’ha fet al carrer del Lliri i al tram nord del mateix carrer de Sant Josep de Calassanç. 
 
El nou vial tindrà el tram central de 3,10 metres amb paviment asfàltic i dues voreres de 1,30 metres aproximadament cadascuna. També es renovarà el clavegueram, la canonada d’aigua potable i els tubs elèctrics.
 
Aquesta actuació, que es preveu començar a principis d'abril, convertirà el carrer en un espai més amable per al vianant, a més, d’ordenar i connectar amb la resta de carrers de l'illa de vianants. 
 
Amb aquesta obra, s'incrementarà la superfície destinada a vianants al centre històric, que en els darrers quatre anys ha passat a ser de 7.096,53 m2. En total, Granollers disposa de 46.193 m2 per a vianants que equival a 58 pistes d’handbol.
 
Actuacions en matèria de mobilitat
 
El Pla de Mobilitat Urbana de Granollers ha estat la base de totes les actuacions en matèria de mobilitat que s'han portat a terme en els darrers anys a la ciutat. Entre les accions que s'han dut a terme hi ha:
 
L'adequació i el manteniment dels aparcaments dissuassius. Com els de la Bóbila, Carles Riba, Conca del Besòs, Joan Vinyoli, o Ramon Llull, que possibiliten disposar de 1500 places gratuïtes a l'entorn del centre de la ciutat. 
 
Suport a la creació de la targeta de pàrquings de Granollers, que permet estacionar en quatre aparcaments subterranis de la ciutat a preu de zona blava, amb més de 1000 places disponibles. 
 
Implantació de l'Àrea Verda, coincidint amb les obres de nova urbantizació del carrer de Girona. Es van reordenar les zones d’aparcament en superfície, amb la nova Àrea Verda i noves places de zona blava i de càrrega i descàrrega per tal de fer-ne un ús rotatiu, oferint altres alternatives per a aparcaments permanents. Hi ha 208 places d'àrea verda que han permès dinamitzar un espai molt saturat de vehicles i que no permetia aparcar al veïnat i als usuaris dels comerços. A aquestes 208 places cal sumar les 800 de zona blava que hi ha a la ciutat. 
 
Conversió en plataforma única amb prioritat per als vianants als carrers de Catalunya, Sant Josep de Calassanç, Lliri, Guayaquil o Príncep de Viana. 
 
Aposta pel transport públic amb la conurbació de Granollers. Amb el servei dels autobusos sota la marca Transgran i unificant les línies i els títols socials i també amb el conveni de prestació conjunta del servei de taxi.