'Consum-Punt de trobada' a Granollers

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) va atendre 3500 casos durant el 2012

08 d'Abril 2013
+

De l'11 al 24 d'abril, a la Plaça Berengé, es podrà visitar l'exposició "Consum-Punt de trobada". La iniciativa, impulsada per l'Agència Catalana de Consum, té l'objectiu de mostrar als visitants l'estructura del consum a Catalunya i donar a conèixer els drets i deures dels consumidors, potenciant el vessant més crític, reflexiu i responsable en el consum quotidià.

L'exposició fa un recorregut interactiu a través de cinc àrees temàtiques: el codi de consum, marc normatiu referent a Europa; els drets i deures dels consumidors; la seguretat dels productes, on es veuen les relacions establertes entre diferents països per minimitzar riscos; les activitats d'informació i formació i el consum reflexiu, que incideix en el consum crític i sostenible.

La inauguració de "Consum-Punt de trobada" tindrà lloc el mateix dijous 11 d'abril a les 17h, a la Plaça Barangé. A l'acte hi participaran la regidora de Salut Pública i Consum, Maria del Mar Sánchez, el director de l'Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, i l'alcalda de Granollers, Josep Mayoral.

L'OMIC, al servei de la ciutadania

Per a resoldre dubtes, orientar-se en la resolució de conflictes, presentar quixes, reclamacions o denúncies referents al consum, la ciutadania es por adreçar a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Granollers (C/ Portalet, 4, 1r pis), trucant al 93 842 66 35, o bé enviant un correu electrònic a: omic@ajuntament.granollers.cat.

El 2012 l'OMIC de Granollers va atendre 3500 nous casos de ciutadans relacionats amb un establiment o servei de la ciutat. En concret, van ser 3169 consultes, 321 reclamacions, 10 denúncies i 30 queixes. Els principals temes que han aribat a l'oficina van ser els serveis de telefonia (861 casos nous, que representen el 25% del total), temes relacionats amb entitats bancàries (469 casos, el 13.4%) i per últim l'habitatge, en el que s'invlou el lloguer, la compra o les comunitats de propietaris ( van motivar 446 casos, el 12.7%).