Comunicat de l’alcalde de Granollers sobre les detencions dels presidents d’Òmnium, Jordi Cuixart i de l'ANC, Jordi Sànchez

16 de Octubre 2017

Nit trista. De nou la sensació de rebre un tracte injust i injustificable. Desmesurat. Com el 20 de setembre. Com l’1 d’octubre.

És evident que la detenció dels presidents d’ANC i d’Omnium Cultural, expressen una vegada més la incapacitat del govern del Partit Popular de resoldre, des de la política, els problemes polítics. Unes detencions que no fan res més que aportar nous problemes a una difícil situació que requereix serenitat i voluntat d’entesa.

Que avui Jordi Sànchez i Jordi Cuixart estiguin a la presó no té, des del meu punt de vista, cap mena de sentit.

Acusar de sedició als líders de les mobilitzacions més massives i pacífiques que s’han vist mai a Catalunya és un absolut despropòsit.

És l’hora de demanar la dimissió de Mariano Rajoy, amb ell al capdavant no serà possible una sortida sensata i dialogada al conflicte que avui vivim.

La gravetat dels fets fa que obviem altres qüestions que estan en el debat polític i social de país, en aquests darrers dies.

Vull expressar la meva solidaritat i el meu suport a Jordi Cuixart i a Jordi Sànchez, i m’afegeixo a tothom qui reclama la seva immediata llibertat.

Josep Mayoral i Antigas

Alcalde de Granollers